31 December 2008

#131 Pelanduk

Pagi2 hari, masa aku tengah kalut parking kete depan tempat kumpul sampah henpon aku berbunyik
Takut gak aku time kalut2 cenggini, kunun nak buat 2-3 keje skali gus aku salah campak
Nak campak sampah pegi campak henpon, pastu ter'angkat' sampah lak.... Haru!
So aku park elok2 kete aku, angkat phone dulu. Sambil tangan sebelah lagi baling sampah masuk dalam tong besar sampah tu.
Oh, kawan lama. Kawan sekolah call. Namanya Ibrahim.
Call semata2 nak tanya aku kat mana.
Katanya lagi, dia nampak seorang pompuan sebijik muka cam aku pagi ni.
Naik Myvi.
Confirmlah bukan aku kanz..... Sebab yang dia nampak tu nun di Johor.
Kata dia lagi, terkejut giler sebab muka kitorang sama.

Aku taklah heran sangat.
Sebab sebelum ni pun membe aku, Salimi pernah terkena jugak.
Call aku semata2 nak confirmkan minah yang ada depan mata dia kat Terminal Bas Larkin adalah bukan aku.
Sebab sangat sebijik dan dia hampir nak tegur.
Cumanya sebab minah tu jalan berduaan dengan sorang mamat yang tak dikenali, maka tak jadik lah dia tegur. Takut kena debik barangkali.
Aku gelak je. Bukan setahun dua pun kenal, takkan lah tak cam kan muka aku yang cute neh? ;p
Tapi, kalau dah Salimi pun tak dapat beza... apatah lagi Ibrahim kanz?
Agaknya memang serupa sangat kot.

Dulu, pernah lah sekali aku naik LRT malam2 buta dari Kerinchi ke Setiawangsa.
Kalau tak silap masa tu aku berdua ngan Sab.
Masa tunggu train datang, adalah sorang mamat ni tegur.
Tanya aku dari mana nak kemana? Kerja atau belajar dan bagai2. Yang peliknya dia tanya aku je, Sab dia buat nampak tak nampak je.
Well, sebab tak kenal kanz.... Mana bleh over ramah.
Agak2 je lah jawab yg mana patut.
Dalam LRT dia diri kat tiang betul2 depan sit kitorang.
Dia still dalam usaha nak borak2. Kitorang endah tak endah je. Saspen lah gak...
Kot perogol bersiri ker.... Penyamun ker..... Nak bomoh2 kan kitorang ke....
Sampai dia sound aku dah sombong skarang. Ntahapehaper......
Last2 aku fedap, aku tanya dia.... Kita ni pernah jumpe kat mana2 ker? Pernah kenal ker?
Dia jawab...... Haih, memang tak ingat ke buat2 tak nak ingat?! Sambil buat muka ketat.
Sah, aku pikir dia salah orang neh!

Actually, bahaya jugak ada pelanduk dua serupa ni.
Ko bayangkanlah si pelanduk tu tadi buat jenayah ke, perkara2 tak senonoh....
Alih2 tak ke haru aku yang kena tuduh. Haihh........ *mengeluh*
Tapi kan... takkanlah serupa 100% kan?
Maybe len kali jumpa ko kena check betul2...
Lesung gagak, tahi lalat, warna kulit, berat badan, cara cakap, gaya gelak dan bagai2.....
Takkanlah serupa 100% kan?

No comments: