16 March 2009

Bila nenek kata...... Uiissshh, kau jangan berani2 tegur!

Kalau kau jumpa aku, jangan terkejut kalau aku kelihatan lebih gelap dari biasa.
Ia adalah akibat rutin kerja yang tak menentu sekarang. Tepi jalan dah jadi pejabat kedua aku.
Kau boleh tegur kalau kau mahu. Aku tak pernah kisah dengan warna kulit aku. Sebab tahu, aku tetap hot dalam apa jua warna... Muahahaha!
Asal tak berwarna pelik macam warna ungu, biru, magenta, turquoise atau warna pelangi sudahlah. Lagi pula aku tahu, lambat laun aku akan kembali ke warna asal.
Tapi tolong jangan kata aku semakin kurus lagi. Sebab aku tak mampu transform ke bentuk yang lain.
Tau tak aku benci gila perkataan tu?
Aku dengar perkataan kurus sejak aku faham apa yang orang cakap lagi. Zaman gigi susu tak habis tumbuh lagi.

Aku bukan kurus. Aku cuma kecil.
Tahu apa maksud kurus?
Orang yang punya berat badan kurang dari yang sepatutnya.
Tahu tak ada orang kurus yang punya tapak kaki yang menjalar?
Itu maksudnya orang tinggi yang tak cukup berat dan ya, dia kurus.
Aku bukan kurus. Aku cuma kecil. Kepala aku kecil, jari2 aku kecil.
Dan tapak kaki aku juga kecil. Cuma saiz budak.
Jadi kalau kau kata aku kurus, itu salah.
Sebab katakan berat aku lebih dari keadaan aku sekarang, kaki aku mesti menangis sebab tak mampu tampung berat badan aku. Kesian kat dia.... Dah lah sangat susah nak cari kasut yang sesuai untuk dia.
Atau kau boleh tengok aku jadi perempuan yang macam spongebob, badan kembang tapi tangan dan jari kecil.
Jadi berat yang aku ada ini seadanya yang patut ada.
Aku sampai pergi timbang kat penimbang yang bunyi2 di pasaraya tu. Dia cakap.... "U r normal".
Kalau dia cakap aku tak normal, aku sepak2 mesin tu. Betul2 jadi tak normal aku nanti.
Okay, mungkin cuma perlu tambah 2-3 kilogram lagi untuk nampak ideal. Kasi nampak chubby sikit. Dan percayalah, aku berusaha sebolehnya untuk itu.

Apsal aku tiba2 tulis entry pasal kurus ni?
Sebab ada membe aku tegur aku kurus.
Waaaahhh, rasa nak melenting je!
Dah berminggu tiada orang tegur hal yang aku tak berapa nak gemar tu.
Tambahan pula kebelakangan ni nafsu makan mencanak2.
Siang malam mengunyah saja.
Perut pun dah nampak tanda macam dah naik2 lemak.
Untuk orang kurus, opps.... kecil macam aku memang kau tak nampak. Tapi percayalah, ia jua boleh ada.
Owhh, nak kena buat sit up lepas ni. Barulah boleh maintain perut Fergie macam ni....Pergh, ayat tak nak kalah dowh!


160309 : 2340 pm
Flogging Molly - If I Ever Leave This World Alive
Sri Kembangan

No comments: