16 March 2009

Kisah misteri di surau pejabat aku.

Hal ni baru saja terjadi.
Masa tu aku sedang ambil wuduk untuk Solat Asar.
Aku kumur2.
Aku terbau sesuatu yang wangi.
Aku angkat kepala, pandang sekeliling. Tiada siapa dengan aku di tempat wuduk.
Mencari sabun, pencuci muka atau apa saja yang mungkin menyumbang pada bau tersebut.
Takde apa pun.
Aku kumur2 sekali lagi.
Masih aku terbau wangi.
Aku toleh belakang, manalah tahu ada gadis yang berbau harum masuk tanpa aku perasan.
Aku berkumur buat kali ketiga. Masih berbau walaupun tak seharum yang pertama.
Eh, tak boleh jadi ni!
Dalam surau bersama aku ada lagi 2 orang rakan pejabat. Tak siapa pun menegur apa2.
Aku buangkan saja fikiran jahat dalam kepala. Bertenang.....Bertenang.....
Aku basuh muka. Bau tadi masih ada.
Hmmm, macam aku kenal aja bau ni..... Tapi di mana ya?
Ohh ya, baru aku ingat. Akibat dari kecuaian sendiri aku terlebih picit botol krim tangan. Biasanya aku hanya sapu pada tapak dan belakang tangan. Tapi hari ini aku sapu sampai ke siku.
Padanlah aku terbau wangi tadi.
Rupanya datang dari krim tangan sendiri.
Hapedah!

2 comments:

reramarama said...

ceh! ceh! dan ceh! :P :P

dah la akku baca memalam! >.<

sepatumerah said...

Kasi remang2 bulu roma.... Barulah saspen namenyer!
He3.....