04 November 2008

aku sekuntum bunga di dalam taman

Ni lah akibat tido lewat malam tadi
Aku skip lunch semata2 mengikut hasutan mata yang berat
Sudahnye, kepala aku sakit petang tadi
Sebab mata yg mengantuk dan perut yang lapo
Aku jadikan penumbuk sebagai pasak di meja untuk menampung kepala aku yang sakit
Aku pejam mata, kengkununnyer buat bagi lega kepala

"Mana report yang saya mintak semalam?"
Ye, inilah kegiatan orang yg x bleh tgk aku senang sket. Chaiitt.....!
"Apa report-report?? Nak report g balai polis lah!" Aku sekadar menjawab dalam nada gurau.
Kitorang sama2 gelak.

Aku sambung keje w/pun kepala otak aku dah teringat2 bantal kat umah
Aku belek2 diari
Cari point2 yg aku sendiri catit dalam setiap meeting
Boleh tahan lah tulisan aku, cakar ayam!
Tu semua catatan2 semasa bosan.....
Tetiba belakang kerusi aku pulak ditujal2 dari belakang
Ni sorang lagik!
"Nak aper?" Aku tanya
"Saja, ingat ko tido tadi, lentok baeek punya..."
"Aku belek nota lah..."
"Oooo...." Bro tersenyum sambil tersipu2.

Macam ni lah aku hari2
Duduk terperuk sorang2 kat tengah2 bro2 ni
Hari2 jadik mangsa mmg kena pasrah je lah
Depa ni pulak amat lah prihatin....
Rajiiinn sangat menegur dan mengusik

Baju baru nampak?
Cantik kain ko...
Ceria hari ni.... Ada apape ker?
X pernah nmpk ko pakai tudung ni....
Kasut baru?
Tido lewat eh semalam?
Hari ni ader budak kecik jadik boss besar.....
Hamboi, garangnye! Vendor mana tu?
Senyum sorang2 nampak?
Bukan main gelak sakan eh ko......!

Tapi, bila dah seketul kat situ haruslah aku diberi perhatian lebey
Kalo aku training, atau cuti panjang mulalah ada yg mencari
Tanya mana aku menghilang
Kalo aku tanya apaper pada sorg, yg len sibuk nak jawab sekali
(tapi haruslah jawab setelah melambak2 lawak bodo yg diorg buat dan depa sesama sendri je yg paham...demn!)
Kalo ada barang2 berat, berlumba2 diorg nk tolong angkatkan
Dan kalo ader yg cube mengusik, ramai lah yg jadik bodyguardnyer!
Kadang2 aku rasa macam adik kecik dikeliling abang2 tua (oohh dan pakcik2.....;p)

Ada membe aku tny, x mau tukar department ker?
Tukar angin
Ubah selera
Aku bukan x mau, , bukan juga x berani cuba
Cuma aku sayang apa yg aku ader skrg
Nanti2 lah, biler aku dah jemu... aku berhijrahlah
Sebab untuk masa sekarang aku suka menjadi bunga yang satu itu

No comments: