14 November 2008

Apo kono eh jang??? v.2

Sebenarnye bnyk lagik keje gile aku buat
Lately aku pegi keje dah makin lewat
Memula kol 8....... Sempat sangat sampai opis sblm kol 0830
Pastu lambat 2-3 minit...... kemuncaknyer, aku kuar 0815 je skrg
Bukannyer aku bangun lewat pun
Aku bangun Suboh stended, kol 0600
Masalah utama aku skrg aku dah buat habit tido-lepas-Suboh yang mana kalo abah aku tau free2 aku kena tazkirah pagi bertajuk 'rezki mahal kalo tido lepas Suboh' selama berjam2.....
Kol 0730 bangun, ngeliat sini sana, golek kiri kanan, sambung pejam mata, golek2 lagi sudahnyer kol 0745 baru terkial2 nk mandi, gosok baju, sempat lagik bancuh nestum sambil dengar hotchat kat 8TV
Macam manalah aku x lambat hari2?
Pastu biler dah lambat mula lah kelam kabut drive g opis
Seb baik lately time kuar baeek punye timing... kete kurang, jalan pun agak CLEAR..... yeah! Nama saya Rain! Ahaks!
Hari2 boleh kater punch card stended sminit dua lagik sebelum kol 0830.
Tu pun sbb jam pada mesin punch tu mmg lewat sket dari yg sepatutnye.... ;p

Pastu aku pasang niat suci, kunun nak naik tangga aja ke opis yang x tinggi mana pun tu
Pagi2 aku menapak dari kete lalu ke basement, naik tangga ke ground floor
Setingkat aja pon!
Waktu balik jauh sket...... aku turun tangga dari tingkat M ke ground floor sambung ke basement baru ke kete semula
Cukup lah sebagai permulaan untuk aku bersenam semula..... hahahaha, x kuar peluh pon!

Selain tu aku sedang tanam cecita nk naikkan berat badan yang x berapa nk berat ni hah..
Aku x miss jadual makan aku, breakfast, lunch, dinner...... (kecuali satu lunch yg aku skip sbb sgt mengantuk haritu!)
Hari2 aku breakfast berat..... nasik lemak, soto, mee goreng, bihun dan pagi tadi laksa...
Kadang2 aku makan walaupun kat umah dah bancuh nestum
Opismet aku kater aku kuat makan, sbb kadang2 belum waktu lunch aku dah lapo balik
Aku syak aku x baca doa makan... hahaha
Tu belum kire kudapan2 lain...
Beskut, roti, maruku, kek, puding, kuih raya, coklat, cikedis, bijik asam (opismet aku sangat suka jajan ni!), keropok, kerepek, sagun... bagai2 lagik lah!
Kat opis, kitorang sepakat buat mini pantry betul2 blakang tempat duduk aku
Of coz lah aku asyik ngunyah je skrg!
Slalunyer kalo pagi2 ader org bawak makanan wakaf, aku yg rasmikan dulu....
Petang before balik, aku abes kan jugak! Burok tol prangai, ni kalo x tambah berat lagik x tau lah!! >.<
Yahh..... Aku turun 7 kg masa puasa lepas
Sampai la ni, baru naik 2 kg aja..... Aku sedang berusaha keras neh! Chhaiyokk!!

Aku baru dapat laptop keje sebulan ni
Dengan kata lain skrg aku dah pandang 3 skrin komputer hari2
Manalah x migrain aku cenggini?
Oleh kerana ada 3 PC, maka haruslah ader 3 mouse walaupun kalo ikutkan aku boleh guna 2 aja sbb laptop boleh guna touchpad je
Memula aku siap konfius mana satu mouse sbb semua aku letak semua belah kanan aku
Tambah lagik kalo henpon aku letak skali kat situ
Kadang2 silap pegi pegang henpon lak! Hahahah.....Hadoilah!
Skarang ni aku dah ubah, aku letak mouse laptop sebelah kiri...... Dua2 tangan boleh guna rite?
Sesetengah keje tangan kiri aku lebih cekap dari kanan
Jadi x konfius lagik
Satu PC aku buat khas untuk monitoring je aku guna seskali, jadik aku letak mouse jauh dr mouse yang satu lagik...
Baru betul istilah x menang tangan cenggini!

Last skali, skrg ni susah btol nak tido awal
Dedulu men blasah je ikut sukati
Kadang2 kol 0900 dah siap2 padam lampu nk tido
Skrg ni kol doblas pun masih cerah lampu bilik
Bukan buat aper pun, aku layan cite ntahapahaper je yg ader kat tv tak pun men game kat henpon
Tu pun seb baik laptop xde install apaper game
Ni kalo dapat game Zuma pun mau sampai rabak mata aku layankan
Giler keji aku rasa...
Kalo ngaji atau solat sunat lagi banyak pahala......Begitulah kata2 abah aku selalunyer

Oohoo, esok wiken.....
:) :)
Hosmet cadang soh pi tengok Robot Asimo kat One Utama.... Hmmm, menarik.....
Madagascar 2 pun cam best gak kanz?.....
Shopping? Duit ader lagik neh.......
Tapi kan............
Ape lagik perkara keji tapi best yang aku bleh buat slain mengular dan layan tv atau marathon DVD sampai mata lebam?
;p ;p

No comments: