12 November 2008

Apo kono eh jang???

Kebelakangan ni aku asyik buat keje gila je
Sabtu lepas aku gatal2 ajak hosmet aku pegi pasar borong, beli lauk untuk masak
Giler mustahil lah muka hakku ni pegi pasar....
Ahad plak aku gatal2 pegi layan mandi aromaterapi kat spa kakak Ros
Tau je lah, bukan jenis aku lah orang yang layan gi salun, spa, facial segala mak nenek neh
Tapi sebab badan pun macam dah lemau je lately ni, paler plak asyik migrain jek.... Aku layan kan lah gak
Senin, pagi2 aku dah bangun untuk masak lauk untuk bawak ke opis
Sebab opismet2 aku ntah mimpi aper lak nk ajak buat makan2
So, masing2 bawaklah sorang sikit nasik, lauk, atau aper saja yg boleh di makan
Menu utama, nasik lemak
Aku masak telur goreng, telur dadar dan paru goreng
Ye, kalau x kerana ini xde lah rajin aku ngajak hosmet aku ke pasar hujung2 minggu
Bek layan tido x pun layan tengok kartun je kat umah

Semalam lagik giler
Hosmet aku ajak sama2 raikan 'enibeseri' secret recipe yg ke 11
So, sebab semalam ialah 11 haribulan 11, pukul 11 pagi di 11 outlet terpilih secret recipe buat 'sale' buy 1 whole cake free 1 whole cake/voucher untuk sebijik kek
Aku kengkunun dengan machonyer lah tuang keje, cabut kol sploh semata2 nk ke alamanda
Hosmet aku siap jemput aku kat opis lagik tu
Oleh kerana bos2 semua xde maka, hahahhaha toksah cakap bnyk lah...... Aku just send sms bgtau boss...'saya ke putrajaya sekejap, amik barang'
Yeah, aku x tipu key..... cuma x berkata jujur aja! ;p
And nak tau aper jadik? Sampai sana blom pukul seblas tapi Q sangat la paaannnnnjjjjaaaaannnnggggggggggg...................!!!! >.<
Dan kami dengan gagah gigihnyer beratur, bersesak bertungkus lumus terjerat terjebak terjerumus yang mana akhirnya dapat jugak sebijik kek dengan sekeping voucher (sbb sebijik lagi kek yg kitorang nk xde stok!) kire2 pada pukul 1.13 tengahari!!

Hari ni pulak, time balik keje..... Oleh sebab cuaca ala2 jiwa lara mendung x bercahaya so aku pun bertangguh lah balik dekat2 kol 6
Dah la kuar lambat, gerimis satu hal, cermin kete hakku lak..... alahai, cam kete aku ni baru kuar kilang simen gamaknyer
Dengan perut lapo ala2 x makan seharian aku pun kelam kabut lah bawak kete dengan halaju semaksimum mungkin....
Cuma, jalan cam biasalah.... sesak. Beratur sket punya panjangggg lah!
Sampai2 dekat trafik lite kat highway nk masuk kawasan umah aku macam teringat yg aku x bawak balik henpon
Sebab trafik lite ijau maka aku jalan aja sampai lah trafik lite yg terakhir lat-lat nk sampai umah baru lampu merah
Cepat2 aku check beg aku
Sah, sahih, konfirm!! Memang tertinggal! >.<
Aper lagik.... Aku buat pusingan U kat trafik lite terakhir tu..... Hadoilah!!!!!!
Dah lah nk dekat kol 6.30 neh!!
Nasib baik arah nk ke opis menentang arus trafik, boleh lah aku rempit dengan sewenang2nyer
Molek je baru nk tekan minyak pak polisi plak elok je tengah tahan sebijik kete kat simpang btol2 nk turun ke highway
Terpaksalah pura2 pemandu berhemah, aku pun dengan supan santun lagik berlakon punya kesedaran sivik yang tinggi aku bawak ala2 pemandu perempuan yg baru dapat lesen...
Ye, lorong kiri saja yer......! hahahahahha
Hilang bayang pakcik ronda2 kulala lumpur tu, hmmm paham2 aja lah!!
Seb baik masa aku balik semual kete dah surut, x lah sesak macam memula aku balik tadi
Elok azan maghrib aku sampai umah! Boleh tahan laju lah!

Lepas mandi, solat, aku rasa cam x larat dah nk tahan lapo
Godek2 barang dlm peti.....mee, bawang, daging, sayur, telur.......
Kire2 masa..... hmmm, bek aku masak mee goreng je
Dah tinggal aku sensorang je kat umah ni
Masak nasik pun blom tentu ada org makan.... Kot lah dah makan kat luar sbb depa ni jarang balik lepas maghrib

Aku makan dengan lahap, rakus dan penuh serakahnyer...
Sebab aku sangat lapo!
Dan buat pertama kalinye lah aku rasa apa yg aku masak x macam masakan aku.....
Hmmm, rasa cam masakan mak dowh!! Giler arr, sedap!
Muahahaha.....
Dan sekarang ni pun aku sedang buat keje giler
Update blog tengah2 malam cenggini....
Haper jadahnyer??
Slalu aku dah selamat ke bulan dah time2 cenggini....
Hmm, aper lah nk jadik ngan aku neh??
ish..ish...ish......*geleng paler......*

No comments: