29 November 2008

Bulan Sebelas : Antara belas dan ikhlas

27 Nov 2008

Last day training, aku siap buat niat keji
Kot lah kalo terserempak lagik mamat minus tersebut haruslah aku mintak ajer no telepon beliau
Mana tau kot benar jodoh!
Malangnyer........ X terserempak pown!
Mmg sah xde jodoh la tu maknenyer!
Muahahahahha....... Seb baik dowh, kalo x mau nerves aku nak kotakan niat sendri! ;p ;p
4 hari kat JB buat aku traser nak mintak transfer keje je
Rasa cam tenang je kalo keje sana
Tapi trafik lah x tahan sket
Biasalah, mana2 pun masalah sama
Untung aku training time cuti skolah, kalo x mau serabut nk pegi JB tu
Lalu jambatan, lalu kampung, lalu depan istana, lalu depan penjara, depan skolah, depan gereja, depan shopping mall......
Huh, mau migrain hari2!
Tapi training mmg enjoy.....
Actually training tu sampingan jer, tujuan asal mmg nk buat meeting kat sana
Bukan fokus sgt pun, sbb aku dah 2 kali attend training yg sama
Sorang2 minah kat dalam tu, bujang lak tuh..... haih, buat hal sendri aja lah aku
Kekal dlm dunia 'misteri' aku tu...... ;p


Dari depan bilik training......Aku rindu nk tengok pemandangan ni lagi.........



28 Nov 2008

Aku buat keje luar Saja carik keje sebab x nak balik opis awal. Keji btol aku ni....;p

Buat appointment nak melawat kabinet2 area Pasir Gudang, maklumlah.... Menteri kabinet katakan! ahaks!

Yeah, puas aku dibawak ntah ke cerok mana2. Aku tau area2 tu, tapi slambe jer pakcik ni bawak ikut jalan mana2 ntah Alih2 tembus sini, tetiba keluar sana.... Fuh, kagum deh!!

Sedar2 dah kat sini je aku.........


"Tahu x jalan kat sini?" Pakcik.
Aku tersenyum saat melintasi umah Ibrahim, membe kelas aku dulu.

"Tu......." Aku isyaratkan mata aku kat arah sekolah yg bx brape jauh je pun

"Itulah skolah saya..." Aku.......Dan aku dgn otomatiknyer terkenang zaman2 persekolahan yang penuh warna warni tu...... *Owhhh, bagai pelangi dowh!!! ;p*

"Laa... Ye ker? Tapi dengar cite skolah ni skolah bagus" Pakcik. *Rolling eyes*
"Haha, sekarang memang lah. Dulu masa saya, skolah ni penuh rekod jenayah" Aku, merendah diri sambil berkata jujur.

"Takkan lah..... Kalo x, xde lah jadik macam skrg" Pakcik. *Grin*

Kalau lah pakcik tau yg sebenarnyer. Sungguh, saya x tipu.

Dedulu, pernah sorg jiran kitorang datang umah.

Jumpa mak aku tny kenapa biarkan kitorang 3 bradik skolah kat situ.

Sebab katernye skolah aku tu teruk, tempat budak jahat...... Tempat budak2 kena buang skolah je masuk. Hina btol masa tu rasa......

Dia soh mak aku pindah kan kitorg skolah, takut nnt terjebak dengan budak2 jahat... buat kegiatan x elok.

Kitorang satu family percaya, anak kalo nk jahat skolah mana pun tetap jahat.

Bukan salah skolah, bukan salah chekgu, bkn salah kawan2, bukan salah pak guard, bukan salah ketua kampung, bukan salah polis.

Apaper pun berbalik pada diri sendri. Mak ayah pun amik bahagian dalam pembentukan diri anak2.... Sekian saja motivasi pagi hari ini, bertemu lagik di minggu hadapan ye adik2! ;p ;p



29 Nov 2008

Aku ajak adik aku ke JB
Amik telekung yang tertinggal kat surau ibusawat.

Adeh, tu lah... eksited balik awal smlm aku trus je cabut.

Sempat singgah ke Persada Johor, ada Karnival Kerjaya.

Gatal2 je pegi, padahal sorang dah keje dah... Sorang lagik x abeh blajo pun lagi.......

Tapi...... aku rasa muda bile berada di keliling adik2 yg sedang mencari keje. Rasa sebaya.... hahahahahhaha.......


Balik, kitorang ikut town. Saja merayap buang masa.
Adik aku kater giler ajaib biler tengok jalan sangat lengang.

Hari2 biasa sangat mustahillah nak dapat camni.
Aku dah macam orang Nepal baru turun kapal siap brenti amik gambo air pancut. Tapi sebab x nak nampak obvius aku amik dari celah kete jer. Hahahahha.......

Dan sungguh lah, terkenang lah plak masa2 blajo kat U dulu.

Bleh kater tetiap minggu lalu kat jalan ni naik bas nk balik ke umah. Tu bagai2 peristiwa bleh jadik cerita tuh! Kang panjang lagi karangan aku ni nnt........

No comments: