06 June 2010

3.

Hari Rabu, 02/06/2010.
Walaupun pagi agak kelam kabut, petang aku dah agak senang lenang.
Aku cuma habis kan hari dengan menyiapkan kerja2 terbengkalai dan mengajar adik baru serba sedikit ilmu yang ada.
Akak juga budak baru belajar dik.
Semalamnya, (01/06/2010) adalah ulangtahun akak dalam team ni.
Setahun tak lama dik..... pejam celik pejam celik jer..... Akhir zaman memang macam tu lah....

Khamis aku ke Bangsar pagi tu.
Ada sikit kerja nak di buat.
Mungkin sebab salah sendiri, pergi UTurn kat tempat yg tak sepatutnya.... aku kena horn sikit punya kuat.
Aiseh, menggigil gak lah sampai ke petang.
Malam dah rasa macam nak demam2....

Satu mungkin sebab terkejut kena hon giler babi kuat tak hengat.
Kedua maybe aku dah demam urat. Letih dari Isnin bawak ke Khamis.
Ketiga tido aku tak berapa lena sekarang.

Dalam masa nak melayan mata tengok 999, tiba2 dapat call dari brother pakcik.
Ye, walaupun secara rasminya 01/06/2010 aku bukan lagi bossnya tapi aku angkat juga callnya di malam hari.
Ada breakdown katanya. Minta aku call orang site Cyberjaya. Orang site ramai tak tahu dia dah bertukar unit sekarang.
Dalam lemah lesu dan kedemaman malam tu, aku standby call untuk troubleshoot bersama2 dengan orang site.
Sebab aku tak larat nak drive, badan sakit, kepala pusing.

Aku arrange kan spare untuknya dengan opismet aku yang kerja shift malam tu.
Adeh.... oleh sebab bilik store tu dah jadik bilik kedua, hanya aku dan team je yang tahu mana letak duduk barang2.
Susah payah jugaklah nak suruh budak2 shift tolong carikkan spare.
Kena pulak aku macam mamai2 baru lepas makan ubat.......
Aku kirim laptop sekali. Suruh orang site guna untuk troubleshooting.
Nanti aku guide dari phone.
Orang site macam frust. Sebab diorang harap ada support dari team kitorang.
Nak buat macam mana, brother pakcik dah tak dalam unit aku. Brother apek cuti lagi. Aku demam.

Last2 kau tau sampai pukul berapa aku stay jawab call troubleshoot malam tu?
0300 pagi!

No comments: