13 October 2009

Letih

Aku sejak duduk dalam unit baru ni memang kerja haru biru sikit. Ada masa sungguh senang lenang. Tak produktif. Ada masa xde masa jadiknya. Breakdown sana sini. Kadang2 kerja lewat malam. Ada sampai tak balik rumah langsung. Ada dah balik kena datang kerja semula. Hujung minggu pun ada je hal2 kerja yang menyinggah.

Setelah cuti raya seminggu, kemudian sambung pula training selama seminggu sepanjang minggu lepas, hari ni aku datang opis dengan pelbagai plan nak buat dibuat. 2 minggu wey...2 minggu tak masuk opis. Dah macam cuti kawen plak haku neh!

Tengah khusyuk buat kerja, dapat call. Line phone Dato' Zam down hari ni. Warrgghh, nak meraung. Kalaupun nak bagi masalah bukan lah pada line BIG BIG BIG BOSS hokkay!! Orang nombor satu company tuh! Baik2 staff aku kena attend meeting (setelah main tarik tali saper antara kami patut pergi) akhirnya dua2 pun tersungkur attend breakdown VVIP! Bergegas ke KL, aku drop kan staff aku depan Menara. Aku pusing ke pergi letak kete kat C*gal. Parking SANGAT penuh, aku park level 6 kau!

Pastu menapak tengahari buta dengan beg seberat 5kg itu, aku berjalan dengan langkah laju kartun. Masa tgh menyusur tepi Menara sempat plak nmpk satu kete itam kecik brek munyik2 eeetttt....sebab berenti bagi 2 orang jejaka (apek kalau tak silap) melintas. Baik ati btol drebar tu. Owh ya... plat kete dia ada nombor 657 kalau tak silap. Macam kenal kan Zati? Muahaha...!! Pastu aku nampak kete itam kecik tu berenti depan pintu Menara. Aku ingat nk pi lah tegur, tp sbb beliau kelihatan sdg melakukan aktivit kesukaan beliau di waktu lapang iaitu beramah mesra dengan pak guard maka aku terus je masuk dalam.

Pukul 1400 aku bergegas patah balik ke C*gal. Untuk meeting yang kami saling tolak menolak itu. Sebab kelihatan masalah equipment yang berlaku berpunca dari PJ, maka staff aku dengan paksa rela kena ke sana. Aku balik semula menapak dalam panas denting tu, dengan beg (sekali lagi aku bgtau) seberat 5kg itu. Perut lapar yang amat, meeting start kol 1415. Sempat tak sempat aku nak makan jugak. Tak kiralah kalau kena melantak sensorang pun. Mujur Sab ada untuk menemankan. Taklah aku dok makan sorang2 di celah tiang.

Tau aper yang jadik? Meeting yang boss2 beria2 pesan aku supaya datang sampai bergaduh2 aku, boss dan staff tu rupanya habis tengahari. Aku datang bodoh je rupanya. Sebab meeting tu sepanjang hari patutnya. So, untuk sesi petang diorg minta aku join, terangkan apa yang patut. Rupanya sbb ada jamuan raya lah, sambutan bagai tu semua pakat nak habis separuh hari. Sungguh berjiwa kristal kamu semua!! Mujur lah line Dato' down. Ada jugak hasil aku dtg jauh2 dari Cyber nu! Letih tau tak.....letih haku cenggini selalu! Haiiihhh.....

-End-

No comments: