14 October 2009

C? I told u bebeh!

Tadi Dina call. Tanya aku apsal tak jawab SMS dia. Saja mahu kasik panas sket.

Oooohh! (Nada mami jarum sambil cekak pinggang!) Dah la tukar nombor phone tak inform orang, pastu jemput datang open house macam ajak2 main guli jek.
Jemput dah lah dengan tak bagi alamat umah, pastu expect aku jawab SMS yang dah berkurun tak muncul tuh.


Dina Sayang..... orang kan....kalau betul2 nak jemput, masa SMS tu dah siap bagi alamat rumah. Kalau nak nampak lagi ikhlasnya menjemput tu siap ajar direction g umah. Memula kau amik highway ni ye, pastu keluar tol ko belok kiri, nampak anjing elak kay jangan langgar, najis berat tuh... lepas roundabaout blah..blah..blah... Nak nampak lagi bersungguh siap email kan peta lokasi ke tempat kejadian. Barulah true kater orang! Tak gitu??

Aku bukan sengaja tak mau balas, time2 nak berSMS panjang2 aku terlupa. Time ingat bizi lak. Orang keje gaji kecik memang cenggini. Kena lah kerja keras nak jadik kaya raya kejar harta doniawi yang sungguh fana ini kanz.... InsyaAllah, akan aku usahakan untuk pergi. Tak janji. Tapi akan mencuba.

Lepas je Dina abis call, boss plak call. Blom pun sempat nak tarik napas kerinduan ngan Dina. See? Dah aku bagitau. Idup aku gini lah hari2... Ader masa sungguh bagai makan gaji buta saja. Ada hari aku sampai naik buta nak mengejar gaji. Donia oh donia!

Ada satu hal yang aku tak faham tentang kerja aku. Well, secara amnya, aku bekerja di bawah satu syarikat komunikasi yang terbesar (cewah, nak gak status terbesar tuh!). Tapi sejak aku masuk kerja sampailah sekarang kenapa masih ada masalah komunikasi antara kakitangan? Kenapa boss besar bila tak puas hati kat boss kecik mesti jadikan kami kulikutif sebagai orang tengah? Then bila boss kecik tak setuju dengan cadangan boss besar kulikutif ni jugak yang kena jadik channel untuk menyalurkan pendapat. Kenapa bila boss nak suruh mamat sorang tu buat something2 Senah ni jugak yang di suruh jadik posmen kirim pesan? Dan kenapa bila seseorang tu nak buat something2 sebelum mendapat restu boss, haku ni jugaklah yang di harap untuk menghadap bagi pihak? Hellooo.... communicate plez... COMMUNICATE! Susah sangat ker?? Cam bangang kanz?

A'ah.... haku bab ngata orang memang terer. Pakar segala lah neh! Haku pun aper kurangnya... Communicate kunun! Kawan baik sendiri pun lama tak contact.... Dem! Dem!


141009 : 2336
Micheal Jackson - Black Or White
Seri Kembangan

6 comments:

salfarina said...

ni nk tunjuk aku singgah sini..kalo x tgl komen kang. ko x tau!!ye x..

sepatumerah said...

Ye...ye... paham Na, paham maksud ko! Dalam tuh!

dina 'sayang' said...

nie ke yan na kata adah hangin? siap jdik batu api lgik kt facebook.. okler tue na.. adah tak ble hangin sgt ngan aku, jap lg mlm dia tak ble tido nyenyak.. hahaha

salfarina said...

haha..aku mmg suke membatu apikan org..

yan le said...

ha'ah...na report kt aku selang 2-3 hari yang kita chat tu.na mmg..suke batu batu apikan org..tp aku tak kan..kan..kan..hahaha

sepatumerah said...

Na saja tunjuk nakal.... Padahal cikgu tu skema ayam kat skolah.

Dina, tak perlu mention FACEBOOK segala... Aku belum terliur!

Yan, tak baik menipu.. Kalau kita jahat tak boleh berlagak baik. Orang tau... ;p ;p