31 January 2009

Januari - Tenang dalam emosi, riuh dalam sepi, bersama dalam sendiri.....

Bulan pertama untuk tahun ini menemui jalan akhirnya
Apa lagi yang boleh aku katakan
Bulan ni penuh cerita
Ada suka, ada duka
Ada tawa juga air mata

Aku lalui bulan ini dengan turun naik emosi
Awal bulan terlalu bersenang lenang
Santai
Berlengah2
Malas
Cuma buang2 waktu setiap masa

Pertengahannya menguji fizikal
Sungguh
Letih
Longlai
Kerap ditegur aku susut
Makin mengecil
Pucat
Biru

Penghujungnya aku bermain emosi
Rajuk amarah
Jatuh hati
Menyampah
Poya2 terlampau
Juga caci maki yang tak bisa aku tarik dengan kata maaf
Hingga kini

Hidup ini memang sebuah drama
Tak semua berakhir dengan happy ending
Tapi aku memilih untuk berusaha menghabiskan setiap babak dengan jalan positif

Kecuali kata maki yang tak aku iringi maaf itu
Aku belum bersedia

-End-






310109 : 2141 pm
Jamal Abdillah - Penghujung Rindu
Sri Kembangan

No comments: