11 January 2009

#09_07 Teman Kepoh-kepohan

Disebabkan aku takde keje rini dan tak kemana2, maka aku layan internet saja
Boleh kata separuh hari habis ngadap pc je
Aku layan movie lama, Meteor Garden
Saja dok ilangkan boring2
Aku tak mau citer panjang pasal citer tu
Cumanya aku nak share apa yang ada dalam citer tu

Dalam citer ni, heroin nye Shancai yang pada mulanya suka pada 2nd hero, Huazei Lei
Depa ni selalu lepak atas bumbung sekolah, share cerita terutama Shancai
Separuh cerita Shancai ni couple sama sang hero, Daoming Si
Tapi....... walau dalam hati heroin dah terikat sama sang hero, tapi ada hal2 tertentu si heroin lebih suka berkongsi cerita dengan 2nd hero, berbanding sang hero sendiri.
Pelik? Bukan patutnya kite share watever dengan orang yang kiter suka ker?
Nope!
Aku rasa perkara macam ni berlaku.
Sebab kadang2 kita takkan share sesetengah perkara dengan orang yang sama.

Contoh,
Aku ada kawan A....
Aku share dengan dia tentang cita2 aku, impian aku, tentang kerja dan rancangan masa depan aku.
Sebab A lebih realistik, matang dan pandang ke hadapan.
Tapi aku tak share dengan dia tentang family, kawan2 dan cinta aku dengan dia.
Aku share dengan B....
Sebab B lebih bersifat empati, jiwa halus, sedia mendengar dan berpengertian.
Kemudian ada si C.....
Aku kongsi segala cerita bodoh, lawak2 sengal, gosip2 murahan dan perkara2 mengarut bersamanya.
Sebab C lebih bebas jiwanya, percaya diri, gila2 dan santai orangnya.

Ini cuma contoh.

Tapi dalam berteman, aku mahu jadi sang A, B dan C
Aku mahu teman2 berkongsi segala dengan aku walau hakikatnya aku sendiri tak buat macam tu
Aku manusia biasa
Ada perasaan diperlukan
Berperasaan seperti seorang yang penting pada seseorang
Dalam masa yang sama aku berperasaan kurang selamat berkongsi segala dengan seseorang
Ya, itu tanda aku manusia lemah
Punya rasa sangsi, rasa ragu, rasa tak percaya.
Tapi dalam masa yang sama punya keinginan untuk bergantung pada yang lainnya.
Perlu orang untuk berkongsi, hatta sekadar mendengar.

Kamu pula bagaimana?


******************************
Is your favourite colour blue?
Do you always tell the truth?
Do you believe in outerspace?
And I'm learning you
Is your skin as tanned as mine?
Does your hair flow sideways?
Did someone took a portion of your heart?
And I'm learning you
And if you don't mind
Can you tell me
All your hopes and fears
And everything that you believe in
Would you make a difference in the world
I'd love for you to take me to a deeper conversation
Only you can make me
I let my guard down for you
And in time you will too
If you don't mind
Can you tell me
All your hopes and fears
And everything that you believe in
Would you make a difference in the world
I'd love for you to take me to a deeper conversation
Only you can make me
If you don't mind
Can you tell me
All your hopes and fears
And everything that you believe in
Would you make a difference in the world
I'd love for you to take me to a deeper conversation
Only you can make me
Deeper Conversation
Let me
******************************
110109 : 2309 pm
Yuna - Deeper conversation

No comments: