14 January 2009

#09_08 Saya sehat2 aja... Terima kasih!

Aku dah nak balik dah yg sebenarnya ni.
Dok opis lama2 pun menambah pening kepala je.
Sepanjang hari mabuk.
Banyak sangat benda nak setel.
Meeting bertindih2.
Kerja melambak2.
Rasa nak muntah.
Tetiba je henpon aku berbunyik.
Petang2 macam ni patutnya dah xde saper nak carik aku lagi.

Seseorang memperkenalkan diri dengan mesranya.
Ya, dari f*tnes f**t tu.....
Katanya dapat nombor dari teman serumah aku.
Tanya aku punya masa senang atau tak esok petang.
Minta datang untuk sesi percuma kat tempat diorang.
Aku kata, saya tak free petang
Dia tanya lagi, keje dari kol baper sampai kol baper?
Aku jawab 0830 sampai 1730.
Tapi aku selalu balik lewat.
Dia tanya lagi, paling lewat pukul brape.
Aku jawab, biasa kol 1900.
Owh, tak mengapa katanya.
Kami buka sampai pukul 2300 malam.
Aku kata lagi, aku tak free. Keje bnyk.
Dia kata lagi, tak pe..... Apaper hari dalam minggu ni pun boleh.
Aku kata lagi, sepanjang minggu sebok.
Last2 dia tanya, sebenarnya aku berminat atau tidak dengan offer yg ditawarkan.
Aku jawab saja TAK!
Suara mamat ni terus berubah.
Mahap lah yer, saya memang tak berminat bersenam bagai ni di tempat begitu rupa.
Kalau saya mau beriadah, saya memilih beriadah bersama alam.
Berjalan2 di tepi tasik misalnya.
Atau bermain layang2 di bukit tinggi.
Atau berbasikal di tempat lapang.
Atau naik turun tangga di rumah saya saja.
Saya masih langsing, sihat dan ceria seadanya.
Sekian terima kasih.

140109 : 1801
Mariah Carey - Hero
Cyberjaya

No comments: