24 August 2009

Ramalan mimpi kata......

Beberapa hari lepas aku mimpi, claim aku yang dah tertunggak 2 bulan (masuk 3 bulan) telah direject dengan sadisnya.
Dalam mimpi tu lagi, aku nampak tuntutan aku tu dah tak wujud dalam sistemnya. Tanda telah tamat tempoh tanpa diluluskan oleh ex-boss aku (boss di unit lama).
Habislah claim aku yang mencecah ribu hengget itu. Claim masa aku ke Penang tempohari.
Aku tak pasti mana yang betul. Direject atau sudah tamat tempoh. Yang pasti aku hanya berputih mata saja.
Esoknya aku datang pejabat, aku check....masih macam tu lah statusnya, pending.
Ntah apalah yang susah sangat nak click button approve tu agaknya. Sampai berbulan2.

Malam tadi, aku mimpi aku ke negara matahari terbit.
Dalam mimpi tu pula aku duduk di pulau kecil dikelilingi air laut yang luas, jernih dan ikan2 jerung yang comel2...
Kata orang, kalau mimpi air bah atau melihat air yang banyak.... tandanya nak datang rezki pada kita.
Beberapa bulan lepas, aku mimpi melihat banjir besar kat belakang rumah keluarga aku.
Airnya sangat banyak dan deras, tapi rumah kami tidak terjejas sedikit pun.
Lalu tak berapa lama lepas tu aku dapat perkhabaran tentang bonus kami.
Walaupun tak banyak, namun ia tetap rezki. Syukur Alhamdulillah!
Jadinya, dengan semangat membara aku ke pejabat hari ni.
Aku check dalam sistem....
Denga saspen...
Penuh debar....
Mengharap dan berdoa.....
.
.
.

HAMPEH!!! Masih begitu lah keadaannya.
Dan...
Aku dapat bayangkan...
Raya tahun ni....
Poket aku...
PASTI.....
'sangat meriah'!!

'TERIMA KASIH BANYAK2' boss!!!

p/s:Aku ngantuk, nak tido.....Mungkin malam ni dapat mimpi yang lebey baek.....

No comments: