27 August 2009

Dear Diary.....

Dah 3 hari Senah tak nampak mamat poojaan hati kat pejabat. Hadoo, rindu lah saya.... (dengan nada paling gedik sekali!). Walaupun bukan sekali dua Senah terjebak dengan perasaan syok sendiri ini, tapi Senah tetap saja rela menjebakkan perasaan sendiri.

Sukahati Senah lah kanz.... Nak kecewa ke, makan hati ke, angau ke, jiwa Senah. Hati Senah. Senah lah yang tanggung sendiri nanti....

Senah usha. Senah curi2 pandang. Senah skodeng2 bila ada kelapangan. Haduu...hadu.... perasaannya sama macam Senah mula2 jatuh hati pada Jejaka PeTunjuK (JP) dulu.

Tahan Senah...Tahan... Nanti frust lagik... Sape pulak nak rawat duka lara, jiwa kacau tak sudah tu kanz? So, Senah letakkan dia sebagai pencuci mata dan penaik semangat untuk Senah ke pejabat pada ketika Senah rasa benci dengan keje2 Senah. Bolehkan? ;p

Tapi, dalam Senah dah bangkit ibarat kuih bangkit di pagi raya..... Dan saat Senah dah pandai melupakan mamat rambut panjang2 manja itu dengan meletakkan mamat botak misteri tu sebagai galang gantinya..... Tiba2.....

Sedang Senah duduk sorang2 kat pejabat semalam (akibat ditinggal staff Senah yang lari bertugas ke Damansara tanpa mahu mengajak Senah!) ada seorang mamat menumpang duduk di tempat duduk staff Senah. Ntah vendor, entah staff, tp Senah tak pernah nampak sebelum ni. Walaupun bukan di kerusi yang betul2 sebelah Senah, tapi ia membuat jantung Senah terpaksa bekerja dua kali ganda dari biasanya.

Dari belakang, mamat ini adalah sangat mirip kepada JP. Bezanya, rambutnya saja yang pendek dan kemas. Sumpah! Kalau bukan Senah pernah tahu yang JP adalah anak tunggal lelaki dalam keluarga, mati2 Senah akan percaya ini lah saudara kandung JP Senah itu.

Bila dia toleh.....ya, hampir mirip sekali! Tapi JP lagi kacak barangkali... Ahaks!

Senah tarik napas. Sabar hati....sabar.... Kena berfikir dan bertindak munasabah. Senah berdiri tiba2. Mamat klon tu menoleh terkejut. Senah tarik napas dalam lagik. Sambil tu Senah dok usha tempat duduk mamat botak. Kata orang, x dapat tengok orang kerusinya pun jadiklah. Ya! Senah nekad.... Mamat klon cuma sekadar klon. Hari ni Senah jumpa, esok mungkin dah xde lagi. Tapi mamat botak, hari ni tak datang esok lusa pasti akan muncul lagi. Pasti.... Senah pasti!
Chayyokk Senah!!

3 comments:

dina said...

hapakah ini adah? jiwang-jiwangan.. jom berfacebook.. ko sorang je yang blum join.. khad, munie, yan, na, wanie, semua sedang mnunggu ko.

sepatumerah said...

Mahap Dina, aku belum mahu terjebak dengan fesbuk.....
Hahahaha

cik yan said...

hah..sunggoh degil! iyo2 je kitaorng dok bforum psl ko..hahaha