26 August 2009

Ramalan mimpi kata...... (v2)

Entri lepas aku cerita pasal mimpi.
Malam tu, lepas aku update blog tentang mimpi aku pula bermimpi....
Ngeri betul mimpinya.
Berlari2 histeria haku....

Situasinya, aku dan 4 orang lagi kawan lain (yang haku tak kenal sorang pun dalam mimpi tu!!) sedang berjalan2 di sebuah lapangan yang berbukit.
Sedang kami berjalan termengah2 mendaki bukit tu tiba2 muncul seorang bomoh.
Dengan sarat manik2 kayu berlilit2 kat leher dan lengannya.
Siap angin2, daun2 terbang bagai semua neh!
Pergghhh, kenkunun ala2 seram gitu.
Dengan rambut panjang, dan berlilit kain kuning..... bomoh ni dok baca2 mentera.
Pastu, muncullah sebiji bola oren terang terapung2 kat depan dia.
Membe2 semua lintang pukang lari turun bukit sampai hilang2 suara menjerit.
Aku pulak tak berhenti2 terkumat kamit baca mentera dan doa.... Ntah haper lah yang dibacanya.
Dalam mimpi pun masih terserlah kewarakkan haku... Perghhh, solehah sungguh!!

Pelik, padahal bola je yang kejar kami.
Realitinya, aku bukan seorang yang penakut.
Aku terjaga tengah malam dengan penuh termengah2.
Bersungguh2 haku berlari, sampai semput jadiknya.
.
.
.
.
Entri lepas aku cerita pasal mimpi.
Malam tu, lepas aku update blog tentang mimpi aku pula bermimpi....
Ngeri betul mimpinya.
Berlari2 histeria haku....
Mimpi dikejar bola oren.....
Haramjadah!

No comments: