06 September 2009

Hidup aku yang caca marba....... (Tapi apsal aku terbayang air kathirah plak neh?!)

Patutnya aku ke Jerantut hari ni.
Kena setelkan hal kerja yang bertangguh sejak minggu lepas.
Mana boleh! Esok cuti Nuzul Quran.... Rugi lah cuti panjang macam ni kalau kena jugak kerja.
Lagi pulak bukan dekat2 jerantut tu.
Tahulah, ada kabinet duduknya kat ceruk2 hutan....
Minggu lepas membe opis aku beritahu dia cuma berbuka chipsmore tepi kabinet tu.
Sampai lemau lah biskut tu, kerja masih tak siap.
Tu mujur jugak ada biskut.
Kalau tak, buka dengan air liur sendiri lah jawabnya.

Dalam meeting semalam, boss besar mintak aku setelkan 3 kes dan mesti present semula hasilnya dalam meeting Jumaat minggu depan.
Gila! Kata aku dalam hati.
3-3 kes besar...
Aku seorang...
Minggu depan pulak dah jadik 4 hari bekerja.
Sebab tolak cuti Isnin nanti.
Meeting dah bertindih, nak setel lagi dengan 3 kes tu...
Aku nak arrange meeting dengan boss kecik aku pun masih tercari2 masa sebab jadual kitorang clash sini sana.
Jangan kater meeting, nak pergi jemputan berbuka puasa pun boleh clash 2-3 majlis sekali.
Vendor ni best, tapi tempatnye tak berapa best.
Vendor ni tak berapa kenal, tapi berbuka tempat best.
Ada vendor best, tempat best, tapi takde geng lain pulak yang dijemput sama.
Sebab biasanya jemputan untuk executive je, membe2 exec aku kebanyakannya lelaki.
X seronoklah nak join depa kan?
Jadual aku caca marba.
Baik kerja mahupun peribadi.
Nanti lah, kena dok tenang2...
Fikir dengan waras untuk susun balik jadual harian aku.

2 minggu lepas, sebelum aku balik bercuti ke JB aku dah kena bambu dengan satu boss ni.
Walaupun bengang dengan kenyataan bangangnya pada kami, aku abaikan je dendam pada dia.
Aku anggap itu atas dasar profesional, aku tak amik sebagai serang peribadi aku.
Lagi pulak bulan2 mulia ni. Sangka baik sajalah.
Tapi Tuhan Maha Adil dan Maha Pengasih.
Lepas dia bambu aku cukup2, aku balik bercuti panjang. Mujur sungguh!
Minggu depannya, masa aku masih bercuti, kata teman2 boss ni pulak kena bambu semula dalam satu meeting besar-besaran.
Patutnya aku ada sekali dalam meeting tu.
Tapi sebab aku masih bercuti, boss kecil aku dan staff aku pergi.
Kata mereka, awal2 meeting boss yang membambu aku ni bukan main marah lagik.
Berapi2 ayatnya. Siap tuduh2 aku tak pandai buat keputusan itu ini.
Last2 ada seorang ni menyelamatkan keadaan.
Katanya, itu semua bukan keputusan aku, itu keputusan VP kami dalam mesyuarat sebelumnya.
Tapi mungkin sebab miscommunication, semua orang tak tahu keputusan tu termasuk aku.
Bila sampai kat aku, cuma perlu laksanakan je, jangan argue apaper lagi. So, jelas lah.... Aku tak salah hokkay!! Aku tak buat keputusan, aku cuma laksanakan keputusan tu jer.
Kater boss dan staff aku, terkedu terus boss yang membambu aku tu bila dengan semua tu.
Lain kali boss, jangan men serang je.... Siasat dalam2 dulu. Bulan2 puasa ni kan dah kurang markah!

Aku, jujurnya memang marah.
Saper tak marah, tak cukup maki aku depan2 siap kutuk2 aku dalam meeting depan semua orang masa aku takde. Tapi, aku pasrah je lah.
Kita nak kerja lama. Benci2 pun esok2 jumpa lagi muka dia. Kerja bawah satu bumbung. Lari2 pun masih kat situ, tak pergi jauh pun.
Baik lepaskan je rasa benci tu kan?
:)
:)

Aku nak shooping raya pun fulus takde dah ni.
Lagi pula, tak tau nak shooping mende pun. Baju dah ader... Semua baju orang hadiahkan je. Ngeh3...;p
Kasut dah terlebih cukup. Semua kaler ader. Merah, hijau, biru, kuning, hitam, gold....lengkap. Tinggal buruk ngan baru je lah kasut tu.
Kuih mak buat sendiri, tak yah beli mak aku pesan.
Bukan nya nak kena ganti langsir baru ke, cadar baru ker, tukar sofa ker kanz....
So, selamat berpuasa semua. Jangan boros berbelanja kay!
Adios.....

3 comments:

fajridil adha said...

xpenah dgr lg ko maki2 org.teringin gak nak dgr ko memaki hamun org ni.hehe

sepatumerah said...

Aku maki pakai tangan jer....
Tunjuk jari tengah kat driver yang tiba2 masuk simpang kiri tapi dok lane paling kanan dan tak mau bagi signal. Hamik kau!!

fajridil adha said...

wah. kuang ajo gak ko ni dlm diam2 eh.hehe