06 September 2009

Paham??

Aku punya teman baik.
Mak tak faham kenapa kami berteman lama tetapi akhirnya kami tidak berjodohan.

Aku punya skandal yang kacak zaman kampus.
Tapi teman2 tak faham kenapa akhirnya kami terputus hubungan.

Aku punya jejaka yang aku sangat suka satu masa dulu.
Tapi aku tak faham kenapa aku tak pernah luahkan padanya walau sekali.

Aku punya seorang kawan yang aku sayang.
Tapi aku tak faham kenapa mesti dia jatuh hati pada aku akhirnya.

Teman aku punya puteri hati yang dia sayang.
Tapi aku tak faham kenapa dia masih menagih rindu dengan aku lagi.

Aku dan seseorang saling menyayang.
Tapi aku tak faham kenapa dia masih mencari yang lain.

Aku tak faham kenapa aku asyik sukakan orang yang tak sukakan aku dan asyik disukai orang yang aku tak ingin sukai.

Setiap satu di atas adalah orang yang berlainan.
Kau faham??
Kalau tak faham jangan buat2 faham. Nanti sampai bila2 pun kau tak kan faham.

Faham?!

-End-