15 September 2009

1,2,3..... Cepat sungguh anak mak membesar.

Tiga tahun dah? Pergh...kejap giler masa berlalu.

Petang tadi, masa Cik Puan Sab sms aku ucapkan hepi eneveseri barulah aku perasan. Tak sangka betul.

Masa tu aku dengan Eja je bergelandangan bawak diri ke KL.

Masing2 dengan beg hok besar gedabak nak mampuih tu. Tekad je cari tempat nak stay malam tu. Aku bukan takde pakcik nak aku buat tumpang.Tapi, semuanya kat hujung2 KL. Dah masuk Selangor dah pun. Tak mau lah aku nak susahkan diorang semua.

Masa tu tawakal je kitorang menyewa hotel murah dekat area Kampung Baru. Rate satu malam 55 hengget je. Sekali tengok macam hotel2 banyak mak ayam bapak ayam guna buat bisnes. Tapi sebabkan kitorang dah survey dalam2, tu je lah tempat yang paling 'mewah' dalam kelasnya. Mujur masa tu ada lah plak rombongan sekolah duduk menyewa sekali kat hotel sebelah. So meriah yo-oh yo-oh lah area hotel tu.

Masa tu juga, Eja masih tunangan abang polis. Jadinya, bila malam sang abang polis datang jenguk2 kami. Teman makan sekali. 3 tahun berlalu, Eja dah selamat melahirkan baby boy. Hasil perkongsian hidup dengan lelaki yang sama sekali bukan abang polis. 3 tahun terasa sekejap, tapi macam2 berlaku sekeliling aku rupanya.


Kursus induksi berlangsung selama 2 minggu. Aku dan Eja pilih katil bersebelahan masa tu. Sama2 pilih katil bawah. Sebab kami sampai awal, bolehlah kami pilih2. Minggu pertama terasa janggal. Jumpa muka2 yang tak dikenali. Masa tu aku tak kenal pun Sab. Sebab dia asyik berkepit dengan Amir masa tu. ;p Zati pun lepas 2-3 hari baru muncul dalam kumpulan kami. Dengan rantai manik jurai2, kipas mami jarum dan high heels yang sungguh aduh itu! Bila diingat2, tak pernah aku jangka boleh jadi membe2 sekarang ni. Sebab aku asyik berkepit berdua dengan Eja masa tu. Setiap satu yang terjadi memang ada hikmah disebaliknya.

Dalam 3 tahun ni, aku dah berpindah 3 rumah.
Dari rumah tingkat sepuloh yang berpenghuni sploh orang (sungguh sesak, senak, padat,ketat, mampat ya tuan puan!) kepada banglo mewah kepunyaan makcik tuan rumah dan akhirnya ke flat murah yang serba ringkas ini.
Aku juga dah berpindah pejabat sebanyak 2 kali.
Dari pejabat kecil yang pintu masuknya bersebelahan dengan tempat pengumpulan sampah hinggalah ke pejabat berbentuk stadium tertutup tanpa sebarang tingkap.
Boss juga sudah bertukar 4 orang.
Staff aku bersilih ganti seramai 6 orang.
Juga merasa memegang dua post berbeza dalam tempoh 3 tahun ni.

3 tahun ek? Tak luak pun pada aku... Sekejap je rasa!

2 comments:

reramarama said...

wahh!!! di labelkan atas nama akku!!!

*bangga*bangga*

:)

3 tahun dah kan? kot ada anak, dah mcm2 kelas seni dah die pegi neh... (refer pada crita erra fazira hok nak anto anak die aleesya yg stahun tak sampai tuh, ke kelas seni.. huhu...)

sepatumerah said...

Hahaha... ko masih berdendam dengan bekas pesaing kah?? ;p ;p