08 May 2008

secawan hot chocolate yang menggoda dan sekeping coklat cloud 9 yang menghairahkan....

Aku buntu, keras kebosanan hari ni.
Patutnya ada training untuk 2 hari.
Tapi dalam kegembiraan aku meninggalkan pejabat untuk kesekian kalinya minggu ini, tiba2 pulak training batal!
Trainer buat hal, tak muncul pada masa kemunculannya di tunggu2 bak Faizal Tahir yang di'gam' beberapa bulan lepas.
Trainer tu patut di'gam' saja!!! Arrghhh....
Akhirnya balik juga lah aku ke pejabat terchenta...
Itu pun setelah aku singgah sebentar ke KL Sentral.
Haha, sempat lagi melencong!
Jangan risau, oleh kerana aku pekerja yang dedikasi lagi bertanggungjawab serta skima tak bertempat maka aku khabarkan kepoya-poyaan aku pada bos.
'Training sy cancelled. Sy ke kl central sekejap before blik ke ofis.'
'ok'
Tengok... bila dah bagitau takde lah susah hati kot lah terserempak dengan bos tengah jalan kat mana2.
Risau kot kalau eksident kan dah kantoi terang2an.
Makanya dengan senang hati aku park kereta kat Setiawangsa, naik LRT ke KL Sentral, pastu balik semula... pergi office.
Oleh kerana mood sangat elok hari ini, maka aku pun bancuh lah hot chocolate kegemaran aku...
Hmmm, nikmat! Ala2 iklan gitu!
Then lepas lunch teringin pulak mengunyah coklat.
Dengan penuh rajinnya aku turun ke Celcom sebelah.
Lepas membeli-belah coklat dengan lahapnya aku ke mesin bayaran untuk bayar bil telefon Fatin.
Settle satu lagi kerja.
Maka aku dengan penuh riang ria kenari menghadap PC sambil mengunyah coklat cloud 9, sedang PC aku menayangkan yahoomail sebagai page utamanya serta aroma baki hot chocolate dalam cawan di atas meja........ bos datang menerjah...
Baeekk punya timing boss!!!
Dengan terkial2 menghabiskan gigitan terakhir, aku cuba mengontrol cun depan bos dengan harapan agar tak keterlaluan aku kelihatan seperti melepak2 sahaja hari ini.
Mentang2 training batal!
Dah lah tu, bos minta slide yang entah kat ceruk mana aku save pun aku tak ingat.
Tu lah, banyak sangat file dalam PC saya ni... saya pun naik confius bos....!
Sudahnya bos aku blah je ke meja kakak2 sebelah.
Kakak2, terima kasih lah jadi penyelamat saya ..... ;p
Sungguh... saya tiada mood bekerja keras hari ini!
Sudahnya, ku buang masa berYM hari ini.
Ini baru betul2 lepak..... kata orang, makan gaji buat saja...........
:)

No comments: