16 May 2008

doa untuk mu teman...... jangan menangis lagi!

Aku menjadi saksi.
Aku kaget.
Sayu.
Teman ini menangis semahu-mahunya.
Sesungguh2nya.
Tidak, adengan ini tidak ingin aku lihat buat sekian kalinya dalam hidup.
Kerana aku menyaksikannya dalam relaiti.
Sakitnya itu benar belaka.
Aku mahu menangis bersama.
Biar lah malam ini segala dukanya hilang.
Malangnya hati aku terlalu kuat menahan.
Kerasnya hati ini.
Aku tak bijak dalam mengekspresikan rasa.
Tidak, aku kaku orangnya.
Aku tidak tahu memeluk sahabat sambil memujuk.
Atau menggenggan erat tangannya sambil berkata... "Aku sentiasa ada untuk kau"
Atau menumpangkan bahu aku untuk dicurahkan segala air mata.
Makanya aku hanya mampu mengusap2 belakangnya seketika.
Itu pun setelah tangisannya kuat dan tersedu sedan.
Suaranya hilang saat berkata2.
Aku cuma mampu berharap aku punya tangan penyembuh.
Tangan penenang biar pun untuk sentuhan yang seketika cuma.
Kalaulah aku mampu, Tuhan!

No comments: