12 May 2008

hiburan aku di kala malam minggu......

Rasanya lama dah aku tak tengok rancangan realiti.
Aku rasa sampai satu tahap aku nak muntah tengok budak2 yang desperate nak glamour tapi bakat tak besar mana.
Malam tadi, tanpa paksaan dari sesiapa aku dengan senang hati melayan Gangstarz.
Musim pertama dulu kami serumah jarang miss.
Makcik pun join jadi pengkritik tambahan (Rindu plak kat makcik....)
Sebab compare to AF, makcik lebih suka Gangstarz.
Entah kenapa, aku tak pasti.

Serba sedikit fakta tentang Gangstarz

* Faizal
- Lagu opening, takde nak komen banyak. Pada aku Faizal memang rocker sejati. Satakat lagu Dewa, bukan masalah besar pada Faizal.
- Pada aku tak perlu lah ajuk2 dialek Indonesia. Depa datang sini kita plak sibuk2 blaja cakap depa. Depa tu bertahun dok sini, sikit pun tak mau belajar bahasa kiter!

*Fara Fauzana
- Fara seperti mana semua orang tahu, hanya boleh 'menyumbang' lagu. Tapi cubaan yang baik untuk Fara sebab muka dia yang poyo2 selamba menutup kekurangan suara dia.
- Berbanding Faizal yang asyik tanya soalan2 provokasi dan mengundang kontoversi, Fara lebih natural dan santai. Siap boleh melawak2 dengan peserta.
- Aku tak berkenan seluar Fara malam tu. Drumstick tak boleh cover!

* Ajai
- Aku tahu dia komposer terkenal. Tapi sebagai penyanyi, aku tak rasa suara dia bagus sangat. Tak payah kata orang pekak kalau pun tak suka persembahan group dari Thailand yang memang sumbang dari awal sampai abes lagu. Cubaan pertama, adatlah kalau ada yang nervous nyanyi sambil gigil2. (Boleh plak juri yang kena komen??....;p)

* Lagu
- Sebagaimana Datuk Ti kite selalu diberi mandat untuk buat persembahan sama ada di awal atau akhir majlis, lagu Tok Ti juga dipertandingkan sebagai lagu pertama malam tu. Punya lah besar pengaruh Tok Ti........
- Starting rancangan, FF dan FT dan buka dengan lagu Indon. Okey, tolak tepi kerana semangat serumpun. Nanti kata kita tak sporting plak. Tapi peserta Malaysia dah tak cukup banyak ke lagu kita sampai kena nyanyi lagu luar?
- Atas masalah bahasa, peserta Filipina dan Thailand harus nyanyi lagu Inggeris. Rasa cam tak adil gak sebab macam lah depa paham aper yang kiter nyanyi.

*Pakaian
- Aku perasan ada satu group dari Indonesia yang ahlinya chomel2 pakai baju warna ceria. Warna tivi-tiga. Mujur tak pakai warna lampu trafik....;p
- Mata aku sakit tengok mini skirt peserta dari negara seberang tembok.
- Kenapa aku rasa semua orang pun pakai macam boria?

*Pentas
- Peserta dok berkumpul di pentas 'atas' ramai2. Sungguh tak menarik pemandangan sebab ada peserta dari Singapura yang pakai mini skirt then penonton plak kat bawah. Free show!

*Performance
- Kalau disuruh undi, aku undi kumpulan dari Filipina. Indonesia pun ada yang rasa nak undi keluar. Yang lain everage (selain group 'model' dari Thailand- mmg hampeh!)
- Dalam banyak2 rasanya lagu pembukaan dari double F dan lagu Chantek sebagai lagu penutup je yang best. (Nama pun penyanyi, mestilah sedap!)

No comments: