27 May 2008

Mencari orang baru

Saya sedang mencari pengganti
Kerana yang lama ingin meninggalkan saya
Makanya saya letakkan syarat2nya supaya kamu tahu di mana level kamu
Pertamanya, kamu haruslah seorang lelaki
Rupa tak begitu penting
Apalah yang ada pada rupa
Saya mengharapkan kamu tidak muda dari saya mahu pun yang sebaya dengan saya
Pun begitu saya tidak mahu yang terlalu tua
Bujang atau sudah berumahtangga tiada masalah
Saya menerima dengan hati terbuka
Cukup sekadar 5-10 tahun tua dari saya
Mereka lebih berpengalaman dan matang dalam membuat keputusan
Pada saya pengalaman yang penting
Saya khuatir jika yang muda saya susah berkompromi
Juga terasa tercabar jika saya memberi arahan
kerana yang muda egonya sering di letak pada tempat yang salah
Juga haruslah kuat bekerja serta gagah perkasa orangnya
Jujur itu penting
Maka saya akan rasa selamat dan percaya pada kamu
Sesekali saya mahukan kamu bersifat agresif
Nah, syarat yang ini anak muda pasti sukar melaksanakannya
Kerana ada keadaan saya mahukan orang yang bisa menyokong tindak tanduk saya disaat saya perlukan
Saya juga mahukan kamu yang boleh berdikari
Jadi senanglah hati saya melepaskan kamu pergi bersendirian
Kamu juga haruslah seorang yang mampu menyimpan rahsia
Kerana saya seorang yang suka berkongsi cerita
Saya mahukan kamu di pihak saya
Maka jadilah seorang yang setia
Saya masih mencari
Saya dahulukan pada mereka yang bersifat fleksibel, santai, penuh ciri2 humor tapi boleh bekerja dengan serius dan yang paling penting, saya pilih yang tahu batas2 agama
Jika kamu berminat hubungi lah saya
Saya akan berbincang bersama 'ayah' saya
Ya, 'ayah'.....
Kerana 'ayah' sudah meletakkan syarat tidak lagi mahukan yang perempuan
Dia mahukan yang lelaki sekarang
Kamu fikir saya sedang bicara tentang apa?
Tidak, saya bukan mencari yang itu
Saya mencari pembantu di pejabat saya yang baru
Kerana pembantu lama saya akan pergi meninggalkan saya

4 comments:

mohad said...

mencari..menanti...bagaikan menunggu buah yang takkan gugur...

reramarama said...

eeemmm...
ye... akku antara tipah yg tertipu dengan blog ini! CIS! :P

Anonymous said...

haha..

Anonymous said...

haha..