21 May 2008

korang perasan tak?..... agak2 ada buat benda yang sama ker?

Kadang2 kan tanpa sedar, kita ada terbuat penyalahgunaan barang2 di sekeliling kita.
Ni adalah senarai barang2an yang selalu aku salahgunakan tanpa sengaja.
Selain penyalahgunaan, ada juga barangan yang digunakan ketika saat2 kritikal juga sebagai barangan recycle dalam erti kata lain dapat penjimatan berganda! ;P

*Pensil - Selain suka menulis, di masa senggang aku slalu main sudoku. Jadinya selalulah bawa pensil ke mana2. Tanpa sengaja pensil kat tangan tetiba je ader kat kepala. Dah jadi susuk sanggul. Alah, yang orang slalu buat sanggul guna batang chopstick..... Ha, gitulah lebih kurang ghupenya.

*Kipas meja - Yang ni selalu jadi tempat letak tudung yang baru digosok.

*Tombol pintu - Selain jadi tempat sangkut plastik sampah (bagi bilik yang takde bakul sampah!) selalunya aku akan buat penyangkut tudung yang sudah dipakai tapi belum ada hati nak basuh lagi.

* Kad ahli - Untuk kejadian2 yang tak diingini seperti tertinggal kunci di dalam bilik. Saat2 genting macam tu, aku akan gunakan kad ahli untuk menjolok celah pintu. Haha, macam Mc Gyver aku terer bab2 menceroboh ni! ;p Amaran: jangan sesekali guna kad atm, kad pengenalan mahu pun kad kredit anda. Itu pun mau ajar juga ker?

*Penutup pen - Sebagai 'kaki ke-3' untuk plug 2 mata. Walaupun aku minah karen, sesekali aku abaikan aspek keselamatan demi kepentingan bersama.....;p

*Bekas gulungan tisu - Bukan tisu toilet key! Aku gunakan tisu dapur (hok gedabak besar saiz A4 tu!) Bila tisu habis, akan tinggal bekas gulungan yang keras. Aku gunakan untuk menyusun koleksi gelang2 kegemaran aku. Kredit untuk aku bilamana Fatin memuji hasil kreativiti aku. Hahaha!

* Kerusi - Sebagai tempat sangkut tuala mandi bila aku sangat malas mahu ke ampaian. Tolong jgn tiru aksi ini. Burok! ;p

*Katil - Tempat paling ideal untuk humban segala baju2 bersih tapi malas nak lipat. Semua member tahu aku sangat rajin basuh baju, tapi sungguh malas bab2 melipat ni! Satu lagi aksi burok!

* Pasu bunga - Aku dapat satu vase masa kenduri kakak aku. Oleh kerana vase tu kaler2 dia pas kat aku. Mmg buta seni akak aku ni! Aku x letak bunga, aku buat tabung untuk simpanan masa depan....ewah! Tapi vase tu baru je pecah sebab aku terlanggar masa vakum bilik haritu.... Baru betul2 pecah tabung ni! tapi aku masih gunakannya lepas aku tampal part yang pecah2 dan retak2.... Tambah seni lagi! ;p

*Sepit baju - Kadang2 lepas makan beskot atau cikedis tapi pastu tak abes, then cari2 bekas kosong plak tak jumpa. Gelang getah pun x jumpa masa tu, aku lipat2 muncung plastik pembalut beskot pastu sepit guna penyepit baju. Hmmm, praktikal!

*Kotak kasut - Tempat paling ideal untuk sumbat segala mak nenek surat cinta, surat saman, bil2, kad2 ucapan peminat, gambar2 zaman tok kadok mahu pun slip2 peksa zaman pak pandir dulu! ;p

Banyak lagi sebenarnya, tapi tak tersinggah plak dalam otak aku sekarang ni.... ;p

No comments: