10 January 2008

Blues Tahun Baru (Salam Maal Hijrah 1429)

Blues #1
2 hari lepas
Terserempak dengan orang yang hampir setahun aku elak
Rasanya seperti bertemu orang yang tidak dikenali
Kosong
Hati aku betul2 sudah beku


Blues#2
Aku dengar MP3 di PC
Semua lagu2 membawa ingatan aku pada Jejaka PeTunjuK
Kebetulankah??


Blues#3
Terkilan sungguh rasanya
Aku sambut malam tahun baru dalam jam di Jalan Tun Razak

Seorang diri
Dalam kereta
Dalam hujan lebat
Gelap
Lapar
Selamat menjadi warga KL sejati!



Blues#4
En Bintang Tiga hantar pesanan ringkas malam tadi
SMS nya ringkas, tp sweet
Fikiran aku tidak tenteram
Tenangnya hidup andai boleh memberi hati semudah membalas satu kiriman SMS

Tuhan, kenapa orang sesimple aku boleh punya hati yang rumit?


Blues#5
Pagi Tahun Baru
Dalam doa
Dalam tangis
Dalam harapan
(untuk Jejaka PeTunjuK)

Ya Allah,
Hati aku menginginkannya
Sepenuh jiwa
Seikhlas hati
Yang amat dalam
Tapi aku tiada jalan menuju ke sana
Andai bukan rezeki ku
Tarik lah perasaan ini perlahan2
Agar tiada hati yang tersiksa
Andai tertulis jalan kami seiring
Pandulah kami Ya Allah
Di bawah lindungan Rahmat dan petunjukMu
Kerana kami insan kerdil
Tidak punya ilmu sedalamMU
Yang Maha Mengetahui atas tiap2 sesuatu
Ameennn......

Blues#6
Aku bekerja pada hari orang lain diberi cuti
Tiada mood nak stay di rumah
Ros balik Kelantan
Fatin bawa Ika berjalan2
Makcik masih tak sihat
Apalah yang ada di rumah untuk aku berhibur?
Dari aku layan blues kat rumah lebih baik aku pergi office

Ya, mungkin tak boleh buat kerja aku yang berlambak ini siap
Sekurang2nya aku memanfaatkan waktu2 senggang aku dengan aktiviti yang lebih berfaedah dari melantak biskut kering di depan TV sepanjang hari sehingga mata lebam.

No comments: