11 January 2008

no subject, no title.....

Aku kerja pada hari semua pekerja diberi cuti.

Patutnya aku boleh duduk berfoya-foya di rumah

Sambil layan TV.

Sampai mata lebam.

Atau qada' tidur selama yang aku mahu.

Dalam cuaca yang memang memaksa aku untuk terus bergulung dalam selimut.

Sampai mata rabak.

Tapi aku memilih untuk pergi kerja.

Bukan, itu bukan azam tahun baru aku.



Nasib jugaklah ada Sri ngan wife dia masa aku datang tu.

Kalau tidak sunyilah aku sorang2 kat belakang office yang terceruk.

Nak harapkan budak2 shift yang duduk depan, takde lah meriahnya.

Separuh jalan Ijan pulak datang.

Kiranya berteman lah aku petang semalam.

Sempat lagi aku mengusiknya.

Kononnya aku tahu sebab musabab dia begitu tekun mengumpul OT sekarang.

Hajat aku tahun ini biarlah dapat rasa nasi minyak kenduri dia nanti.

Tapi dia dengan confidentnya menyangkal.

Bukan tahun ini, katanya.

Tiba-tiba aku pulak yang disakat.

Mungkin tahun ini kenduri aku gamaknya.

Hahahaha...... ameenn doa2kanlah, kataku.

Hmmm, mungkin boleh jadikan azam tahun baru tuh!

:P



Balik, aku terus beli makanan.

Lapar gile!

Betullah kata iklan dalan KFC, kita mesti makan nasi!

No comments: