29 January 2008

Langit tak selalu cerah

Kalau baca title mesti rasa macam..... ewah ewah....... Tak menahan!!
Bukan apa, saja mau kasi dramatik sikit
Eloklah, cuaca kat luar pun hujan lebat...... siap angin menderu2......ala-ala penuh emosi gitu!

Semalam memang hari yang tak gembira untuk aku
Aku dengar kisah pasangan muda bercerai
Orang yang aku kenal, walaupun setakat kenalan pada nama dan rupa
Lalu, nak hilang kan perasaan tak seronok itu aku call teman rapat aku masa belajar kat U*M dulu
Duh..... satu lagi berita tak gembira aku dengar
Teman aku yang satu ini putus tunang pula
Sangka aku pasangan ini cukup bahagia
Dikhabarkan juga pada aku seorang lagi teman kami (teman serumah kawan yang putus tunang ini) sedang frust putus kasih.....

Aku terfikir, kalau Febuari menjadi bulan berkasih sayang (kononnya lah!!) takkan Januari bulan bercerai kasih??

Dalam pada aku sedang menimbang2 hasrat mengikat kasih dua hati, kenapa perlu aku dengar cerita yang buat aku psycho sendiri?

Lalu aku buat kesimpulan dari peristiwa yang berlaku
Tempoh perhubungan tidak menjamin kuatnya ikatan hati dua insan
Belajarlah menerima orang di sekeliling kita seadanya
Dan yang paling penting, jodoh itu memang bukan dalam pengetahuan kita.
Semuanya dalam pengetahuanNya sahaja.......

No comments: