15 May 2010

Abang, jangan mengilai.....i takut.......

Satu malam di hujung minggu (beberapa minggu yang lalu) aku di sapa di YM oleh seorang membe.
Anyway, tak lah member sangat pun.
Kenal pun memang dalam YM jer.
Sebab dia ni member pada salah seorang ex-vendor aku dulu yang mana ex-vendor aku dulu tu adalah ex-hosmet pada membe yang aku kenal masa kursus induksi masa nak masuk keje dulu.
Yang mana membe yang aku kenal masa kursus induksi kerja tu adalah 'ala2 skandal' aku di waktu itu.
Pening? Sila abaikan saja. Tak penting!

Sebab lama dah tak online, maka sesi bertanya khabar pun bermula.
Macam2 update. Ayat tak boleh tak standard...
Sihat ke tak?
Keje kat tempat lama lagi ker?
Tinggal mana skrg?
Bla bla bla......
Dan tak terkecuali soalan
Hujung2 minggu macam ni tak keluar ker?
Aku macam biasa lah jawabnya,.
Lately ni banyak keje, wiken pun sibuk.
Masa2 mcm ni lah nak dok rumah.

Dia tanya lagi, dok rumah sepanjang hari pun boleh buat aper? Tak boring tengok tv ker?
Macam lah aku hidup untuk tgk tv semata2... Ceh!
Aku jawab, lebey kurang macam ni lah.....
Macam2 boleh buat,
basuh baju
lipat baju
kemas bilik
layan internet
skodeng abam bilik bawah flat main gitar sambil nyanyi lagu chenta
bla bla bla.......

Dalam banyak2 ayat aku taip, dia boleh copy balik ayat 'skodeng abam bilik bawah flat main gitar sambil nyanyi lagu chenta' then buat ayat gelak 'hahahahhaha' sambil ader 'ikon gelak golek2' kat tepi.
Dia kater, ayat tak menahan.
Apehal?
Betul aper?
Lucu ker?

Sebab kalau korang nak tau,
memang ada mamat kat bilik bawah ni yang selalu2 pagi minggu aku dengar bunyik orang main tembak2 game Zuma ,
bila tengahari atau malam2 sikit dia akan main gitar.
Tak pastilah orang yang sama ke orang lain2.
Aku tak check pulak ader berapa ramai tinggal kat rumah bawah ni (terutama yang bilik bawah bilik aku ni!)
Untuk orang yang sukakan hiburan halwa telinga macam aku ni kira macam bonus jugak lah kan.
Suara boleh tahan lah untuk hiburan ringan2......
Kalau tahap nak lawan suara Faizal Tahir memang jauh lah kan.

Tiba2......
Malam ni dari bilik bawah terdengar suara mengilai daaaa.....
Sangat burok itu suara sampai aku rasa cam nak jerit dari celah tingkap minta dia berhenti gelak.


Nyanyi sumbang takpe lagi bang, lu gelak tahap mengilai wa memang tak boleh blah!

No comments: