24 May 2010

Saya suka hari ini.

Aku tahu... aku tahu....
Setelah berpenat lelah 5 hari 4 malam di pantai timur aku wajar dapat book off hari ini.
Tapi aku tetap gigih gagahkan hati pergi jugak kerja walau badan masih kejang urat.
Kau harus tahu, selama berulang-alik Cyber-Jerangau-Kuantan-Jerangau-Kuantan-Jerangau-Cyber tu hanya aku seorang yang memandu. Giler kental.
Brother apek takde lesen kereta.
Sebab lupa renew lepas lebih setahun lesen expired.
Dia kata dia lelaki tak guna. Dia kata, bukan aku.

Pagi2 aku bangun dengan semangat baru.
Ya, usia juga sudah masuk baru.
Sempat dapat 'hadiah' paling awal dari diri sendiri.
Luka dan lebam di lutut akibat langgar bucu katil masa kelam kabut bersiap ke opis.
Ya, aku syak katil pun dah mula benci aku. Asyik meninggalkan dia sepi di malam2 hari.
Akibatnya, aku 'tempang' untuk sehari ini.

Aku terima ucapan.
Dari adik2.
Dari kakak.
Dari abah.
Dan dari mak.
Cukup.
Tak perlu ucapan dari yang lain, aku dah cukup gembira.

Brother apek juga wish.
Ya, aku terkejut dia juga tak ambil book off hari ni.
Gigih simpan book off untuk cuti minggu depan.

Aku dapat staff baru.
Bakal menggantikan brother seorang lagi yang bakal pergi.
Pakcik tu pindah tak jauh.
Masih di bawah satu unit besar, cuma bertukar boss. Dan aku bertukar staff.
Walaup sedih dan terkilan, aku pasrahkan hati.
Manusia memang datang dan pergi dalam hidup kita.
Macam umur juga.
Lepas ni takde lah orang nak menjeruk kat sudut hujung lagik.
Huhuhu, i'm gonna miss him!

Apape pun, syukur banyak2....
Dipanjangkan usia untuk setahun lagi.
Semoga beroleh kebahagian dunia dan akhirat.....
Amin~~

*untuk yang wish, tq banyak2!*

No comments: