22 November 2009

kisah unifrom IV

Okay, rasanya lama sangat aku hutang cerita uniform aku ni.....
Kisah yang dulu2, di sini, di sini dan di sini.....

Masa rumet aku bercinta sama abang uniform tu, dia dah ada boifren lain.
Budak course mekanikal.
Abang uniform ni pulak, satu fakulti dengan aku amik kejuruteraan elektrik.
Jadinya, dalam rumet aku berkasih2 sempatlah jugak dia kenalkan aku kat mamat uniform ni...

Okay, andaikan nama rumet aku Jay (macam nama gay lak!)
Then nama abang uniform ni Wai dan mamat mekanikal itu namanya Kay...
Si Kay ni pulak budak JB.... Masa kat sekolah menengah, dia pernah satu sekolah dengan kawan2 sekolah rendah aku.
Kecik betul dunia.
Jadi, secara tak langsung... dalam kater tak nak amik port pasal cinta tiga segi Jay, aku terjebak jugaklah kenal si Kay ni....

Jay selalu gaduh dengan Kay. Alah, cinta2 sengal. Hari ni break, esok sambung balik. On off on off x sudah.
Dan Wai lah tempat Jay luahkan masalah selain aku.
Kay dan Jay sebaya aku.
Tapi Wai tua 3 tahun dari kami.
Aku nampak kelebihan pada Wai, sebab dia lebih matang dan tenang.
Oleh sebab Wai setia tunggu Jay, then Jay sayang nak tinggalkan Kay, and Kay tak boleh barang sehari tak jumpa Kay.... Maka drama tamil hindustan pun bermula.
Bukan sekali dua aku tolong kaverkan Jay dan Wai pi dating.
Sebab Wai satu kolej dengan kami. Blok abang2 uniform tak jauh dari blok kami. Dan fakulti kami paling hampir dengan kolej kediaman kami.
Tapi Kay stay kolej lain. Jauh. Dan fakultinya adalah lebih dekat dengan fakulti Jay.

So, masa ada kelas Jay dating dengan Kay.... Time balik asrama, Jay dating dengan Wai.
Sungguh efisin kanz? Haihhh....

Satu hari, cerekarama pun bermula. Habis babak caci maki, rayu rayan, air mata segala keluar.
Jay kantoi dengan Kay masa tengah dating dengan Wai. Kengkunun nak buat seprais kat buah hati, last2 semua2 pun dapat seprais.
Sebabkan Wai antara 'senior yang paling senior' dalam unit uniform tu, then agak cemerlang dalam pelajaran makanya ramailah rakan2 yang tahu cerita ni.
Dan, haruslah aku sebagai 'roommate sang juliet' turut dapat tempiasnya sekali.
Boleh kata ada sesetengah abang2 uniform lain yang kenal aku secara tak langsungnya.........


Bersambung lagi lah nampaknya......

No comments: