02 November 2009

Pinjamkan satu semangat untuk ku....


Saya sedih. Amat. Sangat. Dalam sedalam2 emonya.
Buat pertama kali sepanjang saya berpindah ke unit baru, inilah hari yang paling memeritkan jiwa raga saya.
Saya tahu, sedang adik beradik juga ada pertengkaran.
Kalau tak besar, terkehel sikit2 tentu ada.
Apatah lagi kalau bukan darah daging kita.
Bukan sebangsa, atau seagama.
Saya tahu, manusia punya sifat buruk.
Dengki, sakit hati, benci, dendam apa saja.
Sebab kita bukan malaikat. Kita tidak bersikap pemaaf secara total.

Saya tak tahu dimana silapnya.
Kami '3 beradik' jadi bertegang kata hari ini.
Kamu tahu saya sangat sayang kan 'abang-abang' saya.
Saya tak mahu meninggalkan sebarang luka sepanjang perjalanan yang kami lalui bersama.
Ternyata Tuhan punya percaturannya sendiri.
Kami bertiga hilang kata sepakat. Hanya kerana hal yang saya lihat kecil pada asalnya.

Ini bukan kali pertama 'abang-abang' saya berlaga pendapat.
Saya tak mahu ikut campur pada mulanya.
Tambahan berlaku ketika kami semua sedang berpenat menghabis keringat bertugas di Pahang.
Ianya bercuti sambil bekerja yang menyeronokkan.
Tapi tak tahu di penghujungnya mereka boleh berselisih kata.
Hari ini sekali lagi terjadi.
Lebih perit saya tak lagi menjadi pendengar semata2.
Saya terseret sama.

Ianya emosi yang bergabung
Rasa mahu marah
Rasa mahu menangis
Rasa mahu merayu
Rasa mahu merajuk
Juga rasa mahu sayang
Ketiga2 kami

Saya cuma berharap ianya bukan pengakhiran sebuah hubungan
Malah menjadi permulaan sebuah cerita indah buat kami
Walau saya rasa emo sepanjang malam ini
Saya masih berharap esok tetap memihak pada kasih sayang dan kepercayaan antara kami

Cukup lah sekali
Cukup lah satu malam
Cukuplah satu rasa
Cukuplah andai dapat pinjam kan saya satu semangat

-End-

4 comments:

salfarina said...

naper aku rasa cm nk tipon ko ek...tp naper aku cm segan...kikiki...cute x ayat aku?

sepatumerah said...

Owhh Na, sooo sweeettt.... :)

khad said...

fuh....nah,aku da tiup smgt (ops,ada bau ka?) :P

sepatumerah said...

Hehehe... Na, Khad.... Aku sayang korang! Muahh!