28 July 2009

Hari ini hari Selasa, staff saya kata hari tidak beruntung kami adalah setiap hari Selasa..... Benarkah??

1. Sejak tempat kerja aku dibanjiri pekerja2 baru ni, aku kena keluar rumah sebelum pukul 0800pagi. Sebab aku tak nak menapak jauh gara2 parking yang dekat sudah penuh. Betapa terserlah kemalasan aku bersenam, jalan sikit pun nak berkira!

2. Minggu ni ada salah satu ibusawat terbakar. Tambah lagi bilangan orang yang datang ke pejabat. Sebab bilik gerakan ketika darurat atau kecemasan adalah di bangunan pejabat aku. Bertambah awallah aku ke pejabat sekarang.

3. Semenjak dua ni aku perasan seorang mamat di pejabat. Selain berwajah cute + nakal, misteri (sebab suka makan seorang diri) dan of coz lah botak, dia sangat menginspirasikan (ada ke perkataan ini?) aku untuk datang ke pejabat dengan semangatnya. Sungguh tak ikhlas kan? Niat pun dah lari.... Hadoooo.... Tapi tadi dengan sengalnya aku sudah buat aksi spastik bangang tanpa sengaja depan mamat neh.... Punya lah penat control cun dia tak pandang, time tak sepatutnya molek je dia tengah tengok. Haduuu...hadu.....malu!!

4. Hari ini aku ada mesyuarat di KL. Sejak pagi aku berusaha cari alasan untuk tak mahu pergi mesyuarat itu. Sebab aku tak tahu hujung pangkal isu yang dibincangkan. Maklumlah, aku kan baru dalam unit sekarang. Yang tak bestnya, boss selamba suruh kami wakilkan dia sebab dia pun malas nak pergi, kononnya ada kerja lain yang lebih penting. Hidup ini memang tak adil! (Ayat kasik drama....)

4. Setelah segala muslihat aku dan staff aku tak berjaya, kami dengan berat hati bergerak ke tempat mesyuarat sepuluh minit sebelum waktu mesyuarat bermula. Harus diingat, jarak dari pejabat ke tempat mesyuarat jika dicampur kesesakan (alasan biasa untuk orang KL!) dan sesat (alasan biasa aku!) aku jangkakan makan masa 30 minit paling cepat.

5. Kami sampai di tempat letak kereta bangunan berikut pada pukul 1515 petang. 45 minit lewat dari waktu bermulanya mesyuarat. Walaupun kalut, kami maintain cool. Maklumlah, kalau kena bambu pun tak lah aku keseorangan. Boleh gitu??

6. Sampai di tingkat yang di maksudkan barulah officemate aku sms, beritahu mesyuarat diadakan di bangunan yang berhadapan dengan bangunan yang kami naik. Puas berlari2, lintas jalan yang sesak, tersesat2 cari bilik mesyuarat, kami akhirnya sampai tepat jam 1530 dengan termengah2 dan muka yang berkilat peluh. Sungguh kanak2 aku rasa masa tuh~~

7. Tak sampai satu jam mesyuarat tamat. Biarpun aku tak cakap sepatah perkataan pun dalam mesyuarat tu tapi aku rasa sangat berpuas hati sebab kedatangan kami tak sia2. Staff aku memang expert! Dia bagi cadangan je terus tutup kes. Setel! Senah....Bilalah nak pandai macam dia neh.... Nampak macam aku pulak yang staff dia... Haiihhh~~

8. Masa perjalanan pulang aku dapat call dari ex-officemate. Memandu sambil berbual di telefon tanpa handsfree memang pantang aku. Tapi tadi aku dengan selambanya buat perangai tak senonoh itu. Dah lah berbual dengan lamanya, kemudian selamba melepasi polis trafik yang sedang sibuk menyaman kereta yang parking bersepah di tepi jalan tanpa rasa bersalah. Sebab aku rasa pemanduan aku langsung tak terjejas. Biasalah kan KL, sesak. Bukan boleh bawa laju pun.

9. Antara ayat yang ex-officemate aku sebut dalam perbualan kami adalah.... "Masa dengar kau kirim kad jemputan kat pejabat, aku terus senyap je. Tak berani nak contact kau lagi. Kot lah aku ganggu hubungan orang. Tapi masa tu baru terfikir, apasal lah aku tak 'ayat' kau dulu....Rupanya kad orang lain...." Cit, boleh ker?? Jujur sangat tu Bang!!

10. Lebih dari 3 orang dapat makian BODOOO dari aku sebab memandu denga 'bijok'. Pantang aku orang nak ke kiri tapi duduk lane paling kanan then masuk mengejut lane kiri tanpa signal. Tak skolah punya orang!!


2247pm : 28072009
Faizal Tahir - Aku Punya Kamu
Sri Kembangan

No comments: