28 July 2009

Stress, tensi, depresi..... Tuhan itu Maha Adil buat kita.

Hari tu ex-rumet aku mengadu, tentang boss, tentang isu kerja, isu pindah yang tak di luluskan, isu kena pindah rumah sebelum hujung bulan ni, macam2 masalah lagi... Sangat tertekan katanya.
Kebelakangan ni, aku asyik dengar masalah dari kawan2 aku.
Pasal kerja, keluarga, percintaan, kewangan.... Pendek kata macam2 lah.
Macam semua orang keliling aku down semacam jer.
Aku, kalau ikutkan tertekan juga.
Hal kerja, rumah, kewangan mahupun isu hati yang tak pernah selesai.
Walaupun terikat dengan masalah diri sendiri, aku kuat kan hati jer tak mahu terlalu emosi terima dugaan dan terlalu terbawa2 dengan masalah orang sekeliling.
Sebab pada aku sampai mati pun masalah tak pernah surut.
Setiap hari akan ada perkara baru kita kena hadap.
Mahu tak mahu, baik atau buruk tetap kena terima dan tangani.
Cuma kadang2, kita perlu seseorang untuk meluahkan.
Saling berkongsi dan menyokong.
Aku hadiahkan ex-rumet aku lagu ni, aku beritahu dia.... Aku buat lagu ni pembakar semangat masa aku stress masa baru pindah unit dulu. Sekarang okay dah.....
******************************
"The Climb"
I can almost see it.
That dream I'm dreaming, but
There's a voice inside my head saying
You'll never reach it

Every step I'm takin'
Every move I make
Feels lost with no direction,
My faith is shakin'

But I gotta keep tryin'
Gotta keep my head held high

There's always gonna be another mountain
I'm always gonna wanna make it move
Always gonna be an uphill battle
Sometimes I'm gonna have to lose
Ain't about how fast I get there
Ain't about what's waitin' on the other side
It's the climb
The struggles I'm facing
The chances I'm taking
Sometimes might knock me down, but
No I'm not breaking
I may not know it, but
These are the moments that
I'm gonna remember most
I've just gotta keep goin', and
I gotta be strong
Just keep pushing on, but
There's always gonna be another mountain
I'm always gonna wanna make it move
Always gonna be an uphill battle
Somebody gonna have to lose
Ain't about how fast I get there
Ain't about what's waitin' on the other side
It's the climb
Keep on movin'
Keep climbin'
Keep faith baby
It's all about, it's all about
The climb
Keep the faith, keep your faith, woah
****************************
So, korang kalau sedang tertekan, depress, kecewa, sedih, merana.... jangan simpan sorang2 kay?
Luahkan je.
Untuk kawan2 yang sudi mendengar dan berkongsi. Thanks ya!

No comments: