18 January 2010

Ingkar.

Giler bersawang! Kasihan kau blog.
Belum habis Januari aku dah ingkar pada janji sendiri. Hapdet blog sekurang2nya sekali seminggu.
Ke laut je janji tahun baru.

Ntah apa yang aku sibukkan aku pun tak tahu.
Cuma semenjak dua menjak memang kelam kabut sikit jadual hidup aku.
Weekend juga telah dicuri dek masa yang tak menentu.

Masa tidur sekarang pun dah tak macam dulu. Aku ingkar pada jadual rutin aku.
Ada hari, lepas maghrib aku dah selamat ke bulan. Bangun Isya' pukul 2-3 pagi.
Ada hari, pukul 2-3 pagi baru dapat tido. Kadang2 tak tido langsung hingga pagi.
Biasanya sebab standby keje.
Kadang2 tido sebentar di surau pejabat.
Kadang2 tido di ibusawat.
Atas meja. Atas kerusi buruk. Atau celah2 equipment.
Mana yang boleh mata lelap cukup lah.
Bab tido jarang jadi masalah pada aku. Lama boleh, sekejap juga boleh.

Jumaat lepas aku tido agak awal.
Sebab pulang keje lewat. Sampai rumah dah Isya'.
Balik mandi, solat terus aku tido. Pengsan dengan bersungguh2nya.
Bangun pagi baru perasan sms penuh beradun emosi dari Dr Khad.
Sori banyak2.... Aku takde di saat kau mahukan teman meluah, padahal aku janji supaya selalu ada untuk kawan2.
Aku ingkar lagi.
Aku balas sms tu sebaik saja aku bacanya pagi Sabtu tu. Biar pun aku tahu semangat yang aku kirim mungkin tak seGAH andai aku ada saat Khad mengirimnya.
Maaf Khad.......

Hujung minggu aku hampir tiada ruangnya.
Sabtu pagi aku dan kakak teman serumah ke acara hari keluarga ibu pejabat.
Biarpun sesat2 mencari jalan yang sebenarnya sangat mudah, kami sampai juga sebelum acara bermula.
Walaupun tak berkeluarga dan tiada apa aktiviti yang kami ambil bahagian walaupun acara berendam bodo di tepi kolam renang, kami tidak pulang dengan tangan kosong.
Sekurang2nya kami menang hamper bagi cabutan bertuah.
Alhamdulillah, walaupun hampernya tak sebesar mana.

Sampai rumah sebaik sahaja azan Zohor berkumandang tak memberi aku peluang berehat lama memandangkan ada tugasan menanti di Damansara.
Kerja, kadang2 boleh jadi perkara yang menyeronokkan andai dikelilingi orang2 yang kau benar2 mahu ada dalam lingkungan kau.
Biarpun perut berkeroncong rock kental, badan teramat lemau dan mata rabak gedabak, tapi tak terasa masa berlalu walaupun hampir setengah hari dah berlalu.
Sedar2 dah pagi.
Dan buat kali ke berapa aku memandu ditemani cahaya bulan dan lampu2 jalan.
Syahdu beb.....
Kalau drive malam2 ni hati jadik jiwang skejap.... Ha3, tak memasal!

Untuk kawan2 yang invite join2 facebook bagai ni....
Maaf, aku terpaksa ingkar buat kali ke berapa ratus.
Hidup aku tak membenarkan aku menghadap laman sosial yang sedang 'in' sekarang ni.
Sebab aku tiada kekuatan untuk komited dalam lingkungan itu.
Juga aku tak mahu terjebak hingga aku jadi addicted macam sesetengah kawan2 aku.
Juga, bukan aku orang yang berteman dalam alam maya.
Kamu tahu siapa aku.
Terkadang merasa diri lebih realistik jika hanya memilih berteman dalam dunia nyata.

Juga buat kamu,
hati saya mahukan kamu. Sungguh.
Tapi saya tidak kuat menarik kamu ke sudut yang saya mahu.
Saya lemah. Saya takut. Saya bodoh.
Saya ingkar pada kata hati sendiri.




180110 : 2346 pm
Lenka - The Show
Seri Kembangan

2 comments:

khad said...

dah lame x snggah blog ko sejak2 laptop aku msk workshop.kene la guna tenet kt nset..hua! Terharu bc ayat ko tu...pehal nth tetbe aku bengong mlm tu :p

sepatumerah said...

Khad, sampai saat ni aku rasa bersalah sebab kejadian tu Khad... Hu3!