31 October 2008

Aku mmg xde keje masa tu

Sabtu lepas aku balik kampung kat Melaka
Memang plan asal nak cuti panjang sampai Isnin
Alih2 dapat undangan majlis pertunangan membe hari Ahad esoknya(ya, entri di bawah adalah pertunangan membe... bukan aku! Ahaks! ;p ;p)
So, aku sekadar tido semalam je kat kampung.
Petang tu xde keje nk buat
Aku layan lepak sorang2 kat tangga depan umah nek.
Biasalah petang2, bebudak dok berkumpul main depan umah.
Main baling selipar.....
Leka aku nengokkan.



Alahai, terkenang zaman muda2 dulu

Tiap kali main kejar2 atau men baling selipar kat laman umah, nenek sedara sebelah umah nek mesti marah....
"Berkembur tanah umah aku!!"
Tapi dah namenyer budak... manalah nk makan saman.
Dulu, masa kecik2 aku pun men permainan traditional ni.
Sronoknyer, bkn men lagik.
Masing2 datang bawak selipar jepun hok paling gedabak dan berat tu.
Perghhh, tu kalo kena belakang badan tu.... mau mengelupur.
Panassss je rasa belakang badan.
Kalo men start lepas asar jejak sampai ke maghrib
Sampai ilang2 suara men, jerit je lebey, lari bukan men lagik tunggang langgang..... part baling, failed! Muahahahaha......
Sronok kan kalo boleh balik ke masa dulu?

2 comments:

reramarama said...

hakhakhakhak! gambo dr camera baru neh, mmg lainnn mcm sket! :P :P

Anonymous said...

smart siot!!