15 July 2010

Merantau ke Rantau

Setelah sekian lama tak turun site, tiba2 hari ni dapat call tentang breakdown ke Rantau.
Rantau?
Sumpah aku tak tahu mana tu....
Sempat aku tanya kat orang site yang telefon...
"Rantau ni sebenarnya kat mana yer?"
Sambil kepala otak dah terfikir mungkin di pantai timur memandangkan aku pernah dengar Rantau Abang dan Rantau Panjang.

Katanya.....
"Ekau ni tu pun tak tau..... Kek Nogori lah! On da way nak pegi Port Dickson, masuk simpang ke Rantau. Pastu nanti jumpa roundabout, kau amik kol 9.....bla3...." Hamik kau!
So......dah siap bagi direction ibusawat ni, nak kena g jugak lah eh??
Hu3.... Sumpah aku sangat malas nak ke site sekarang.
Apatah lagi sejak ketiadaan brother pakcik yang berpindah unit.
Juga brother apek yang asyik cuti sakit kebelakangan ini.
Akhirnya aku angkut adik baru serta nona berjasa bersama.

Perghh, adik baru bukan mahin suke lagik aku ajak ke site.
Dah lama bosan katanya.
Kena plak aku soh kitorang pecah.
Aku buat kat ibusawat dia buat kat tempat customer.
Balik tak berhenti2 dia cerita, yang dia sangat berpuas hati akhirnya tak cuma melihat saja malah dia sendiri yang troubleshoot.
Jadik, fahamlah dia kenapa walaupun sampai 5 hari berkampung di Jerangau aku dan brother apek masih bersemangat bekerja.
Sebab kepuasan dik....kepuasan tu tak boleh bayar dengan gaji yang tinggi tau.....ia apa yang kau rasa!
Tapi, kalau dapat gaji tinggi tu bonus dik..... Alhamdulillah....rezki doonia!! *wink*

Tapi, walaupun akhirnya kami pulang semula ke pejabat lebih kurang jam 10 malam malangnya kami pulang tanpa hasil yang boleh dibanggakan.
Kecewa sungguh!
Da macam2 perkara kitorang buat.
Last2 kena mengalah pada ketentuanNya.
Dah dia kata tak berjaya, nak buat macam mana kan.....
Kita dah berusaha....

Satu perkara yang aku belajar, sekarang aku dah tau mana letaknya Rantau ni dalam peta Malaysia.
Perghh, jauh merantau aku hari ni.
Sampai ke Rantau!

1 comment:

Anonymous said...

bila nk update lg!!