24 November 2010

Toggle.

Tengahari semalam masa kat tempat training, aku asyik bersin2 dan batuk2.
Member2 lain cadangkan aku ke klinik.
Teruk sangat gayanya. Lagi pula aku syak kosentrasi diorang terganggu disebabkan aku.
Lepas lunch aku ke klinik berdekatan.
Mujurlah Cyberjaya sekarang dah ada klinik, panel pulak tuh.
Hidung dah sumbat, suara dah sengau2 ayam, tekak dah hilang nikmat rasa, telinga pulak haih...dah pekak2 badak jadiknya.

Doktor tanya "Nak MC?" aku dengan jujurnya tanya balik pada doktor, "Kalau saya nak MC esok boleh?"
Doktor kata tak boleh.
"Kalau nak MC esok, patutnya datang esok". Kata doktor.
Aku katakan padanya, "Kalau macam tu tak payah. Saya training dah separuh hari, rugi kalau saya MC hari ni."
Dek mungkin kerana aku kelihatan sangat tulus kudus menjawab seperti itu ldengan keadaan aku macam ayam kena malaria, lalu doktor pun berkata,
"Jangan risau, doktor bagi 3 jam rest hari ni. So, doktor boleh bagi MC juga untuk esok."
Owh, takke kedengaran sweet bila doktor membahasakan dirinya sebagai doktor dan bukan saya atau I seperti yang selalu2nya? :)
Bertuah sungguh.
Asal tujuan cuma nak mintak ubat.
Last2 dapat rest dan MC sekaligus. Alhamdulillah.......

Balik dari klinik, aku terus balik pejabat.
Aku call membe yang pegi training supaya simpankan buku2 aku dan bawakan pulang ke pejabat nanti bila habis trainingnya.
Tempat training dengan pejabat tak jauh. Dekat dalam Cyberjaya jugak.


Sampai pejabat, aku terus ke pantry.
Nak makan ubat.
Tak tahan sangat dengan batuk yang terkokol-kokol itu.
Aku makan semua2 ubat.
Hah, puas hati!


Pukul 6 petang aku bergegas drive balik rumah.
Mata aku sangatlah mengantuk yang amat.
Segera aku lenakan diri lepas solat Maghrib.
Belum sempurna lelap, membe opis call. Tanya keadaan aku.
Wah, ajak borak2 segala.
Last2 mata yang mengantuk jadi segar semula.
Lepas Isya' aku cari semula bungkusan ubat2 yang aku dapat dari klinik.
Masa tu lah aku perasan ada dua botol ubat batuk.
Hmm, apsal sampai dua ek? Bukan ubat batuk ni kategori ubat kawalan ker?

Belek2 rupanya satu botol je ubat batuk.
Sebotol lagi adalah ubat.....kumur!
Ya, UBAT KUMUR! Untuk sakit tekak..
Dan aku dengan penuh bangangnya telan satu penutup penuh siang tadi masa kat opis sebab dah teruk sangat sampai tak boleh nak pikir kenapa ada sampai 2 botol ubat batuk.
Dem!

Syukurlah tak berlaku apape yang buruk siang tu~~

Oleh kerana dapat MC hari ni maka aku dengan riang ria kenari tanpa rasa bersalah keluar membeli belah sedikit keperluan di Jusco berhampiran rumah.
Masa nak keluar aku perasan aku TERpakai jam tangan di sebelah kiri manakala gelang di tangan kanan.
Masa jalan2 dalam Jusco 2 kali aku TERpandang tangan kiri aku untuk tengok jam padahal aku dah pakai semula jam di tangan kanan dan memang selama ini aku pakainya di situ.
Aku syak ini adalah sebab aku TERminum ubat kumur semalam.

Sakit, memang sungguh tak macho.
Tapi berada dalam keadaan tak sihat hanya untuk satu hari, aku rasa ok.
Sekurang2nya aku dapat tidur lebih dari hari2 yang biasa......;p

No comments: