12 August 2010

Lisa oo Lisa - Part3

Ada sorang opismate aku.
Sangat obses dengan Lisa.
Walaupun lakonan Lisa sangat kayu dalam Adamaya,
juga jalan cerita movie Semerah Cinta Stiletto itu tersangat buduh katanya
tapi sebab Lisa sangat chomel dan menawan hati,
maka dia asyik mengulang2 mainkan cerita2 itu.

Siap tunjuk kat aku,
part2 dalam movie buduh itu yang asyik di stop pause kan saja.
Semuanya gara2 Lisa.
Kalau tanya jalan cerita haram dia tak kisah.

Petang tadi,
masa aku sibuk2 merujuk dengan laptop
yang dah 2 hari bercerai kasih akibat di format semula
juga sibuk2 menyumpah Selkom
sebab blocked phone aku saat2 gaji masih jauhhhh bunyik kacchhiingg nyer...

Mamat ni datang dengan muka bersungguh2nya.....

"Senah, tengok muka aku ni dah dua hari berminyak."
Katanya.
Aku belek2 mukanya.

"Ye ker?
Sama je aku tengok."
Mungkin sebab aku tak pernah belek muka dia selama ni~

"Tak!
Dah dua hari macam ni.
Aku start pakai pencuci jadik berminyak."
Katanya sambil tangan mnyapu2 muka.

Erk? Bukan pakai pencuci lah jadik tak berminyak kan?
"Ko pakai aper?"

"Selama ni aku tak pernah beli pencuci pun.
Tapi sebab aku nampak muka Lisa kat situ aku terus beli."
Katanya lagi.

"Ko beli brand aper?"
Tanya aku lagi.

"Garnier.
Tapi yang lelaki punya lah."
Dah hagak dah~~

"Eh? Bukan gambar abam Fahrin ker?"
Kata aku dengan konfiusnye.

"Memanglah, tapi yang perempuan punya gambar Lisa."
Aku tengok senyum dia sampai telinga. Ntahapehaper.......

"Tapi kat tivi iklan Heliza?"
Aku buat muka tak puas hati lagi.

"Tak.......
Kau cuba tengok kat farmasi nanti, muka Lisa.
Tivi iklan lain.....!"

Iyolah bro, sukati kau lah....
Dan tahniah lah pada Garnier
sebab berjaya menarik perhatian sorang mamat sengal membeli barangan anda.
Strategi pemasaran yang cemerlang!



Walau diapit brother2 kacak, abam Fahrin tetap di hati Lisa......

Owhh maksud saya,

Abam Fahrin tetap di hati Senah... *Wuhuu~~~*

No comments: