12 August 2010

Lisa Oo Lisa - Part2

Opis aku, ada skrin besar macam kat bursa saham.
Semalam, tengah aku sibuk2 buat (buat2 sibuk?) keje Adik Baru yang duduk kat sebelah kiri merungut2 sorang2 sambil matanya melayan saluran Astro di skrin depan.

Katanya,
Aku bengang betul.
Aku tengok drama Lagenda Budak Setan, ingakan ada Lisa.
Ntah saper ntah minah tak lawa berlakon kau tau.........

Oleh sebab aku bukanlah pelanggan Astro
dan tak ambil tahu tentang drama2 yang dimainkan
aku layankan saja sambil dengar tak dengar rungutannya.

Saper blakon?
Fazura? Tiz Zakiah? Fasha?
Tanya aku.

Dia geleng2 kepala.
Bukan...bukan.......
Aku tak kenal.
Tak pernah tengok pun minah tu.
Tapi series tak lawa.

Oleh sebab beria2 nak berceritanya aku pun buat2 menyakat....
Kira, aku lawa sket dari pompuan tu lah?

Yer...yer... dan yer!!
Kire kau lawa banyak dari dia!
Hah, tak caya kau tanya Brother Jiran.
Sambungnya dengan muka sungguh2.

Brother Jiran yang duduk di sebelah kiri Adik Baru menyengih.
Katanya,
Aku tak berani nak judge.
Kita dengan apa Brother Apek cakap dulu.....

Brother Apek menyampuk disebelah kanan aku.
Aku tak tengok cerita tu,
nanti lepas aku tengok aku bagi komen saper lagi lawa.

He3, tak payah susah2.....
Of coz lah Senah lagi lawa.
Well,
Senah dengan Lisa kanz......

No comments: