05 December 2007

aku tulis entry ni dalam bilik meeting semalam.....

Majlis Dina meriah.
Bukan sebab majlisnya yang meriah.
Tapi kami, rakan2 yang sengaja bikin meriah.
Maksudnya yang 'memeriahkan' majlis itu adalah kami.
Tanpa kami majlis langsung tidak meriah.
Hahahaha.... riak sungguh ayat tersebut!

Walaupun geng sekutu menganjing aku tentang baju Pink ayu, untuk Dina rela sungguh aku bersusah payah cari baju dengan warna koleksi unggul itu.
Siap pakat2 dengan geng Heksasianoferat yang lain.
Ko patut terharu Dina!
Khad, doktor yang keciciran itu juga borong kaler Pink hari itu.
Jadinya, ada 5 makluk bertebaran dengan warna kegemaran Dina itu.

Lihat, aku tak tipu.
Kamilah yang memeriahkan majlis itu.
Umpama mencipta fenome pada musim bola.
Peminat MU dengan warna merah.
Atau ketika musim AF2, Zahid bawa fenomena oren.

Lalu awal2 lagi aku dah khabarkan pada geng2.
Majlis aku nanti (yang entah bila zaman lah agaknye....;p!) aku akan buat fenomena juga.
Yang luar biasa.
Maklumlah, aku kan makhluk pelik.

Tema pertunangan aku berkisar hidupan liar.
Langsir bilik aku berlatarkan corak ular sawa.
Alas dulang hantaran corak harimau bintang.
Gubahan bunga?
Aku ganti dengan gubahan bulu merak.
Kalau dapat bulu cenderawasih lagi bagus.

Atau aku buat tema hidupan marin.
Maklum sajalah, pecinta alam aku ni.
Corak cadar adalah tapak sulaiman.
Langsir aku hias dengan objek kuda laut.
Bekas letak cincin dari cengkerang tiram.
Hantaran?
Aku bagi kulit2 siput.
Hahahaha......
Aku berani bertaruh, pihak rombongan akan batalkan majlis kalau tahu inilah hasilnya!

Lalu, aku tak mahu panjangkan cerita.
Cerita yang merapik.
Untuk Dina & Poie, Selamat Pengatin Baru.
Moga Berbahagia selalu.

Untuk membe2 yang lain, thanks beb!
Lama aku tak berpoya2 macam ni.
Tapi tak boleh amal selalu, buruk perangai kita kalau macam ni hari2!
;p

1 comment:

Diyana said...

setelah 4 tahun.. baru aku bc entry ini wahai Adah.. setiap kali aku tgk album kawin.. mesti aku tak lupa jasa korang dtg bersusah payah ke kenduri aku dengan tema pinky2.. aku sayang korang!