21 August 2011

Drama minggu ini

Lepas solat Zohor tadi, tiba2 terdengar suara perempuan terjerit2.
Flat tempat aku duduk ni, biasanya kalau suara bising2 pun datang dari budak2 yang bermain.
Itu pun bukan waktu tengahari macam ni.
Ini waktu orang berehat, keluar berjalan2 ataupun tidur.

Aku jengah dari tingkap bilik.
Suara perempuan tu masih terjerit2.
Aku nampak kakak di tingkat 3 blok depan pun terjengah2 menyebuk sama macam aku.
Aku keluar ke balkoni, nak dengar lebih jelas.
Yang aku dengar....
"dulu janji nak pulang dua ribu... bla..bla... mintak lagik tujuh ribu... bla..bla... penipu!...bla bla bla....."
Hamik kau!
Boleh pulak dia buat scene tengahari2 macam ni.
Nasib baik aku tak nampak saperkah tuan empunya suara.
Aku masuk je dalam.
Hal2 rumahtangga orang, tak yah la masuk campur kan.
Len la kalau kena samun ker, kena cabul ker... boleh la kita amik tahu.

Alahai kak,
Hari baik bulan baik ni.... banyak2 kan bersabar.
Kot kalau iye pun nak tuntut hutang, jgn sampai berblok2 orang boleh dengar.
Malu kak~

No comments: