22 July 2011

CEKIK

Satu pagi.

Aku terlewat datang ke opis.
Jeling2 tengok jam. Lagi 5 minit pukul 9 pagi.
Cepat2 aku tapau makanan kat kafe, makan kat pantry.
Da janji dengan adik-baru dan brother-pakcik mahu ke site arini.
Sambil makan jeling2 henpon.
Ada miskol dan mesej dari brother-pakcik yang bertanyakan keberadaan aku.
Huhuhu, x sampai 10 minit da abes makan.
Air pon x sempat aku teguk.

Sampai kat meja baru aku teguk air.
Tanya pada brother-pakcik bila mau ke site.
Katanya, kol 10. Sbbb vendor datang kol 10.

Maka aku dgn baik hatinye tny kat brother berdua da mkn ke belum.
Lepas masing2 kata belum, aku skali lagi bermurah hati soh diorg g makan dulu.
Kot nnt site visitnya lama, lapar pulak.
Maklumlah, macam2 nak kena check kat site tu nnt.

925, diorg tinggal kan aku menuju ke kafe.
Aku siap tinggalkan pesan supaya tapau dan makan saja di pantry memandangkan kebelakangan ni bnyk aduan dari boss2 tentang makan di luar waktu rehat.
Ye, sungguh macam skolah!

Aku siapkan serba sikit keja yang bertangguh.
Kang pergi site, bertangguh lagi. Baik habiskan mana yang boleh.
Aku jeling jam besar di skrin depan.
0945.
Eh? Mana mamat2 neh? Makan ke buat makanan ni? Haiihh...

Aku sambung buat kerja.
Diorg ni bergosip ke haper ni... Lambat benoo..
Aku tunggu
Tunggu
Dan tunggu lagi.
Aku sikit punya lah makan macam kartun tadi, diorg ni sempat bersolek ke haper??

1020.
Haihhh, makcik x bole sabo lagik da neh!
Aku keluarkan henpon dan mesej ke adik-baru
Korg ni g mencekik ke dah tercekik???

Tak sampai 5 minit, terjengul mamat berdua tu.
Hah! Tau pon muncul....
Len kali kasik lagi perempuan meroyan,
kan pagi2 da dapat mesej sadis!





Seb baik tak kena carut.




-End-

2 comments:

khad said...

sebut pasal ni, teringat lah plak aku.ada sekali tu tengah kerja, berpeluh2 dengan team aku nak menyelamatkan seorang pesakit ni, tetiba lalu seorang staff lelaki ni dengan selumber je kata "korang nak order makan tak? tulis kat kertas ni cepat,dah nak pergi beli ni"...wah, tetibe aku rasa darah aku naik laju sampai ke otak!!..tak nak tolong tu aku tak kesah sebab dia tak incharge tapi ayat yang tak kene tempat tu bikin gua panas..nasib takde yang terCEKIK kasut....ha3 emo sudah !

sepatumerah said...

Tu la Khad, hidup ni.. kena banyak bersabar. Nak2 aku yang kurang sabar ni, cubaan sungguh dengan orang yang tak prihatin neh!